Jump to content
Annons

ssd disk till mac pro early 2008


mihin

Recommended Posts

Jag har en mac pro early 2008 2,8 ghz quad core intel xeon processor.

Jag undrar vad jag ska tänka på när jag köper en ssd disk till denna datorn, vilken ssd som passar bäst och fall jag skulle behöva något extra så att det inte blir en "flaskhals"?

Vill helst inte lägga mer än ca 1000 kr för en ssd disk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej det finns inga direkta problem eller flaskhalsar. Det mesta rullar på bra nu för tiden. Trim är med i nyare OSX.

Bra fabrikat är

OWC riktigt bra, finns nog bara i staterna vad jag vet?

Intel Samma här...

Crucial inte hört nåt dåligt om dom på mac.

Samsung dock så BÖR man hålla sig undan EVO-serien om man inte är snittsig med att installera en annan firmware. Kör en själv men har inte märkt av nån prestanda-dip...

Ett tips är att du köper en bra vagga / adapter / carrier till din SSD då det är 3.5 tum i mac pro och majoriteten av SSD är på 2.5 tum...

Finns massor av vaggor på nätet. Själv köpte jag fyra stycken i aluminium på digital inn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då, har ingen betydelse vart dom kommer ifrån.

Din mac pro har SATA II 3Gb/s (300MB/s) och dom flesta SSD's ligger med SATA III 6Gb/s så du får en flaskhals hur som helst. MEN en SSD är fortfarande snabbare än en HDD.

En konventionell HDD blir slö med tiden då det är mekanisk disk i den. i en SSD så är det inte bara snabbare, du har snabbare accesstid, ingen märkvärdig värmeutveckling. Inga rörliga delar och en hållbarhet som knäcker vilken mekansik disk som helst.

Lycka till!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...