Jump to content
Annons

Konstigt klippande ljud när jag spelar in?


sjungförlivet

Recommended Posts

Hej! Jag använder Logic Pro X på min macbook pro Retina tillsammans med Saffire 6 USB ljudkort och RÖDE mikrofon.

Allt har fungerar felfritt fram tills idag då jag uppdaterade min mac till senast OS X El Captain 10.11.1. Nu när jag ska spela in får jag extrem latency och ett konstigt klippande ljud. Har även provat att spela in i cubase och får samma resultat. Bifogar en ljudfil så hör ni vad jag menar.

Är det någon som vet vad problemet är och hur jag ska lösa det? Misstänker att det beror på OS-uppdateringen eftersom problemet inte fanns innan...

Jättetacksam för svar!!!

/Josephine

problem_logic.wav

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Här kommer lite läsning om El captain och Apples fortsatta planer på att sälja ut sina användare, genom att göra genomgripande ändringar som utesluter användaren från att se och ändra hur datorn arbetar.

Open source är en utvecklings model med fri tillgång för vem som helst att i design eller ritning, samt vid universal omfördelning, inklusive efterföljande förbättringar till den.

http://www.infoworld.com/article/2988096/mac-os-x/sorry-unix-fans-os-x-el-capitan-kills-root.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...