Jump to content
Annons

Era låtar på Soundcloud?


Paulaner

Recommended Posts

Annons
  • 1 månad senare...
På 2017-09-29 at 11:49 Emelie Gabriella sa:

Kort slinga för att få det där härliga fredagslugnet:

 

 

Väldigt vackert spelat!

Kanske lite hårt pianoljud när du trycker på tangenterna. Lite lätt kompressor o lite mindre diskant, o mer bas vore fint. Bara små justeringar.

Du spelar ju lika vackert som Oscar Peterson. Det säger inte lite.

Han fick en stroke på gamla dar så inte vänsterhanden inte funkade. Då slutade han visst spela helt ett tag, men fansen fick honom att börja igen. Vilka otroliga musiker!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2017-11-14 at 18:27 Guitar Nilsson sa:

Väldigt vackert spelat!

Kanske lite hårt pianoljud när du trycker på tangenterna. Lite lätt kompressor o lite mindre diskant, o mer bas vore fint. Bara små justeringar.

Du spelar ju lika vackert som Oscar Peterson. Det säger inte lite.

Han fick en stroke på gamla dar så inte vänsterhanden inte funkade. Då slutade han visst spela helt ett tag, men fansen fick honom att börja igen. Vilka otroliga musiker!

 

Tack för de fina orden! Känner mig väldigt ödmjuk av jämförelsen. 

Vidare älskar jag musik och mår otroligt bra av att ’låta ringarna gå’ över pianot, men vet i stort sett noll om inspelning. Delvis därför jag hänger här på forumet. Så tar tacksamt emot dina tips om inspelningstekniska förbättringspunkter, jag googlar och försöker förstå hur jag inkorporerar det i spåren. Tack! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
På 2017-12-12 på 20:48, johanmusic säger:

 

Vacker låt, o fin sånginsats förutom de första raderna som låter osäkra. Sätt dig o öva o sjung den hundra ggr så kommer du att sätta den som en smäck. Skitsnyggt vid 2:50 o framåt. Fixa så introt blir lika bra. Kanske höja pitchen/farten på lite på låten när du sjunger introt så behöver du inte gå ner så lågt i ton.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

På 2017-12-13 på 23:50, bubben säger:

Grymt fin låt och super sånginsats. Trummorna kändes lite bullriga, eller lite för omständiga(?) i introt, passade inte riktigt ihop med den känsliga sången o fina melodin som kom sen. Kanon låtskriveri.

Synd att typ inte en jävel här lyssnar o är ett smack intresserad av musik. Gå med i kontrollrummet.se o posta i demoforumet, där kan man få bra respons på både låytskriveri o mixar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, knuff säger:

Låter rätt bra, lite bright från 4 k och upp bara. Bright uppe vid 12 k och så. 😱

Ok! Har fått med basisten junior nu med yngre öron, han brukar ha lite åsikter men tycker det låter bra. Jag försöker alltid härma proffslåtars mängd lägbas bas mid o särskilt himidden på exakt samma volym när jag mastrar. Men jag ska göra en ny master och skära lite där su sa. Jag har ändå fått ett lite svagt missljud på Dont waste my time vid 0:34. Som dova knackningar/knäppar. Jag misstänker cd-bränningen...

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2017-12-20 på 15:28, knuff säger:

Låter rätt bra, lite bright från 4 k och upp bara. Bright uppe vid 12 k och så. 😱

Körde den med en en db dippar på 4,5 khz och 10 khz, samt två db dipp på 12 khz. Vette bara fan hur  jag ska kunna använda mig av Dropbox längre. Det har plötsligt blivit helt obegripligt för min dumma idiothjärna. Den lilla ikonen uppe till höger på skärmen finns inte heller kvar långre. Och inget "kopiera låtlänk" alternativ. Det här funkar väl inte antar jag.

02 Before you accuse me 171221.wav

 

EDIT: Downlodade Dropbox på nytt, och nu kom icon-jäveln tillbaka. Nu kanske det funkar igen med den här länken? Stort tack för ljudåsikterna KNUFF!

https://www.dropbox.com/s/ydccros57az2fm2/02 Before you accuse me 171221.wav?dl=0

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...