Jump to content
Annons

Ruben - Låtskrivare och producent


rubenrehn (oregistrerad)

Recommended Posts

rubenrehn (oregistrerad)

Hej,

Villa bara passa på att presentera mig som ny på forumet. Jag skriver och producerar låtar inom pop. Allt ifrån EDM till Indie-pop.

Letar ofta efter artister så om någon är intresserad av samarbete så är det bara att höra av sig.

Driver på fritiden: http://mixbuddy.com/

En tjänst för strävande musiker,låtskrivare och producenter som mig att sälja sina kunskaper inom musikproduktion. Ta gärna en kik!

Hoppas på att lära mig mycket här!

Hälsningar,

Ruben

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oakleaf (oregistrerad)

Tjena tjena,

Välkommen!

Mixbuddy, cool idé. Väldigt hård konkurens på detta område. Det är just därför jag starkt rekommenderar dig att se över engelskan på sajten. Engelskspråkiga som loggar in på sajten kommer nog dessvärre, i nuvarande skick, få svårt att ta det seriöst pga av språket. Jag förstår vad du vill förmedla, men om du ber någon med perfekt engelska se över all text tror jag du slipper förlora eventuella anglosaxiska kunder redan vid 'hello' så att säga. Du bestämmer så klart, bara ett tips.

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
rubenrehn (oregistrerad)

Vad roligt Jonnie, sprid det gärna till andra duktiga musiker om du vill hjälpa oss inför lanseringen som snart är här:)

Det finns absolut konkurrenter som försöker lösa samma problem som mixBuddy.com.

Exempelvis finns det tjänster som soundtrap.com (annat svenskt företag) där man i princip har ett DAW inbyggt i webbläsaren som flera kan koppla ihop sig till över internet och bygga låtar. Jag är otroligt imponerad över att det rent tekniskt är möjligt att ha en DAW i webbläsaren, däremot är min åsikt att musikproduktion i en sådan miljö aldrig kan bli annat än "på lek". I min värld går det inte att ersätta kraften, editeringsmöjligheterna, pluginstöd och alla kraftfulla funktioner från ett riktigt DAW så därför tror jag att tjänster som Soundtrap.com är begränsade till nybörjare och sådana som inte skapar musik som mer än ett fritidsintresse.

Med mixBuddy.com är snarare målgruppen proffs och aspirerande musiker, sådana som redan har kommit långt men behöver med någon del i musikproduktionsprocessen för att kunna få ut sin musik. Eftersom det då i någon mening är "på riktigt" ser vi till att projektet görs helt via mixBuddy.com och att betalningen mellan projektägaren och den frilansande musikern görs säkert via tjänsten samt att copyright-avtal klargör vem som är upphovsman till ett låtprojekt innan ett projekt påbörjas.

Nu kanske du fick mer information än vad du bad om, men jag tycker det är jättekul när folk engagerar sig så om du vill höra mer, ge mig feedback eller titta på tjänsten innan lanseringen så får du jättegärna kontakta mig! Det gäller även er andra här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...