Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej! Jag har problem med min mick.. ljudet försvinner ibland när jag spelar in och ljudvågorna ser väldigt konstiga ut i cubase. Jag har testat min mick och ljudkort på pappas dator och där funkade det fint så jag antar att det är min PC som är problemet. Först trodde jag att mitt usb inte fick tillräckligt med ström för att försörja fantominmatningen på mitt ljudkort. Jag köpte därför en usb-hub med strömförsörjning med detta löste inte problemet.

Någon idé om vad som kan vara fel och hur man skulle kunna lösa det?

mitt ljudkort är focusrite scarlett 212. Jag använder cubase 7 och en AT4040 mick.

Tack på förhand!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/48392485/wave%20form.mp3

post-14968-0-16574700-1443982088_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som du kan tän kan ha kabelbrott, eller möjligen trasiga kontakter. Har du testat andra kablar, och att vicka på kontakterna för att försöka provocera fram det?

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Låter som du kan tän kan ha kabelbrott, eller möjligen trasiga kontakter. Har du testat andra kablar, och att vicka på kontakterna för att försöka provocera fram det?

Jag har testat olika mickkablar och problemet kvarstår.. eller menar du usb-kabeln mellan ljudkortet och datorn?

Allt fungerade som sagt på min pappas dator, den enda som va skillnanden där va usbkabeln

Redigerat av Rasmus321
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är trassel med USB-kabeln, så borde datorn tappa kontakten med ljudkortet också, tycker jag - men eftersom det funkar på en annan dator, så borde det som sagt vara din dator som strular ändå...

Har du stängt av alla strömsparfunktioner i datorn?

Är det många andra USB-prylar inkopplade samtidigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdateratdrivrutiner? Kan vara dags eller så har ngn drivrutin uppdaterats som strular till det?

Inget som ligger på mick kanalen som stör eller annat?

Hur låter micken på ett nytt tomt projekt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...