Jump to content
Annons

Söker viralt proffs som kan få spridning på musik


Paulaner

Recommended Posts

Jag tycker min musik börjar låta rätt bra (rätta mig om jag har fel), och skulle gärna vilja höra vad andra tycker om den och få lite spridning på den. Söker därför ett viralt proffs som kan lyckas få spridning på en låt eller två. Skulle ni/du tjäna några pengar på den kan ni behålla alltihop.

Exempel på låtar:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack så mycket! Vad kul att ni gillar dom:) Ett etablerat bolag hade ju såklart varit toppen, men det är ju inte det lättaste och tror de flesta vill att man ska ha någon form av fanbase redan innan.

Tänkte mer om någon kanske har kontakter eller är grymma på att bygga upp views (äkta) eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jo men som artist behöver man lansera sig själv. Det hade varit bättre om du frågat om olika vägar. Det blir väldigt märkligt om andra ska promota din musik medan du själv sitter där tillbakalutad. Det kan du glömma på en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att du bara menar väl och har goda avsikter men det du ber om är att någon ska göra ett jobb åt dig. Ett jobb du inte själv vill göra. Det finns liksom inga "musik mäklare" på någon marknad som brinner för att sälja låtar. Det är ett jobb du själv förväntas göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tror du borde göra är att, dels göra en youtube kanal, facebooksida eller något liknande. Skriv en text som du skriver ut på en massa socialamedier som har en länk till din soundcloud. t.ex '' Hello!, My name is ...... I have resently started producing blablabla. osv osv. Lägg ut texten på typ youtubeklipp med nå kända låtar där folk kommer in osv. Finns en massa saker man kan göra. Börja med det och se 🙂

Gryma låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör nog fundera på vad det är du egentligen vill. Lyssnar på musiken och mitt intryck är att musiken skulle gå att pitcha till DJs och klubbar. Det finns de som jobbar med att pitcha låtar på det sättet. Och eftersom din inställning är att du (åtminstone initialt) inte behöver få betalt för det så tänker jag att du skulle kunna köpa deras tjänster. Till skillnad mot om någon skulle försöka göra ett halvhjärtat försök att få ut in musik skulle du förmodligen skulle får större utdelning för det.

Bara en idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många bra tips! Bygg gärna på med fler:) Behöver definitivt bygga på mitt eget arbete. Dock känner jag att jag skulle behöva mer hjälp för det, och det är väl därför jag söker någon grym på just det och vill göra någon form av samarbete.

Min mening är inte att låta någon annan göra jobbet, även om jag förstår vad ni menar med det. Min tanke är mer att om nån är bra på just sånt (någon med redan befintlig viewbase, duktiga marknadsföringskunskaper, kontakter eller liknande) kan få fart på dom så kan också den/de personerna behålla eventuella inkomster och på så vis tjäna på det.

Visst skulle jag även kunna tänka mig att betala en del för att få spridning, men min tanke om man pitchar iden till exempelvis dj:s/klubbar är att folk kanske gillar det dom hör, men sen inte har en aning om vad låten heter och glömmer den rätt snabbt.

Redigerat av Paulaner
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

hp= highpass. asså att du cuttar bort och lägger HP tex vid lead och röster du fattar. Men det so me tråkigt måste jag säga. ärligt lyssna på detta så kommer du nog bli känd en dag. Låter itne detta soma allt annat? Asså finns typ 10 000 låtar som låter typ så här. Det är inget som slår igenom. Knock out! måste va annorlunda något nytt. Prov dig fram. Asså alla försöker göra som avicii låtarna typ. Om man vill ha sån musik bara lyssna på dom ju?

Vad gillade du när du va liten?

Tex prova lite mer. Det känns som alla i sverige nästan försöker med aviciii. (Dock inte alla) jag menar slowmotion 😄

Jag menar med detta blir så luddigt. Du är duktig ch har talang men sattsa på något kul som du gillar. Våga sticka ut prova roliga grejer. ska ge dig ett exempel.

Tex ta sista låten. Våga bygg upp den lite hårdare. Lead ljudet gör lite kraftigare. Något med sidechain gör att ljudet försvinner. Kör du kickstart eller grossbeat eller min egna plugg som jag gjorde med en kille som är bättre en båda dom?

http://rfmusic.net/en/vst.php

Jag vet inte svårt förklara det låter så stelt enligt mig. Det är inte på något sätt dåligt så du vet. men våga prova leka 😄 så ska du se att du lyckas 😉

Grymt endå och lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Är man ganska grön så är det naturligt att man låter som sina influenser. Man kopierar tills man lärt sig och sen börjar bygga på sin egen stil. Du Brynte skulle å andra sidan kanske ska hoppa på en svenskalektion istället,

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för kritiken! Alltid bra med konstruktiv kritik så den uppskattas verkligen. Är det någon mer som håller med Johan? Är låten för tråkig?

Sidechainar genom peak controller.

Vad är AP? Är verkligen kass på alla förkortningar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för kritiken! Alltid bra med konstruktiv kritik så den uppskattas verkligen. Är det någon mer som håller med Johan? Är låten för tråkig?

Sidechainar genom peak controller.

Vad är AP? Är verkligen kass på alla förkortningar..

__________________________________________

Paulaner sry va lite grinig 😛

Det låter bra. Men tycker du ska våga prova lite. Detta är kanske ingen club låt. så fall mer radio? men tror jag sj kanske kollar för mycket på club style 😄

Det låter bra. men lite små grejer går fixa. 🙂 du är duktig tror du skulle behöva någon kunnig runt dig som kan hjälpa dig så du kommer vidare 😄 lycka till my friend 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...