Jump to content
Annons

Midi-keyboard har kontakt med Logic men jag får inget ljud ut.


HotLava

Recommended Posts

Hejsan kära vänner.

Jag har nu suttit och googlat, kollat youtube, läst manualer och slitit mitt hår i förtvivlan!

Min midi-keyboard har kontakt med mitt Logic Pro 9, dvs om jag trycker ned en tangent så visas notnamnet i transport-bar.

Jag har skapat ett mjukvaruinstrument-spår, valt ett instrument ur biblioteket, sett till att outputen är rätt men fortfarande inget ljud!

Spelar jag via datorns tangentbord så låter det klockrent, men icke via keyboarden. Vad gör jag för fel?

Jag har precis flyttat och innan flytten så fungerade allting klockrent men nu när jag packat upp min hemmastudio och pluggat in allt exakt likadant som innan så har jag stött på detta problem.

Min midikeyboard är en Nektar Impact ix61 och vid första installationen så pluggade jag bara in den i usb-jacket och så funkade det.

Jag har startat om datorn och keyboarden, bytt sladd, kollat in/out, interfacet, uppdaterat försökt hitta drivrutiner (vilket inte ska behövas) m.m. m.m. det känns som att jag har gjort allt men det måste ju gå att lösa??

Snälla hjälp mig! Jag har en massa arbete som måste göras innan måndag 14/9. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej.

Nej, den knappen lyser. Jag har testat att spela in och i listan, "lists", till höger där det vanligtvis står "note" under fliken "status" står det istället "Control".

När jag spelar in och trycker på midi-keyboarden så blir det vita streck, precis som när man drar i volymreglaget på keyboarden. Inga toner spelas dock in. Det måste väl betyda att det är något knas med själva keyboardens inställning?

Det är ju en väldigt simpel keyboard men det finns några setups.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anade att det var så men lyckades ändå inte få ljud i den, trots att jag stängt av den och provat igen.

Mycket trist att den inte funkar, men som tur är så har jag min gamla som funkar okej för ändamålet.

Tack för svar, kom gärna med fler tips om det är någon som har.

Ha en fin helg! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...