Jump to content
Annons

Vilken mixer skall jag välja?


--Jonte--

Recommended Posts

Kan någon hjälpa till med tips på "bäst" mixer?

Ska köpa in ett bord till mellanstor aula för mer eller mindre fast installation.

Står lite dumt på scenen så vill ha möjlighet att styra via iPad.

Bordet bör vara hyfsat lättanvänt, dvs så hands-on som möjligt.

Har kollat på tre alternativa bord: Allen & Heath QU-16, Yamaha TF1 och Soundcraft Si Expression.

Någon som känner till för/nackdelar med de olika?

Tack på förhand!

--Jonte--

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag slänger även in behringer x32 i bilden. Den kan du styra via padda, telefon eller vad som helst och innehåller allt du kan önska samt preamps från midas som låter helt ok tycker jag.

Svårt att säga något om bord man själv inte testat så därför kan jag inte säga så mycket om de du har kollat på.

MVH

Anders

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det grundskolemiljö, skulle jag satsa en slant på att Ipad-lösningen inte kommer bli så framgångsrik alt. långlivad - av olika skäl. Ett ställe här i stan fick ta bort den möjligheten, för ungdomarna i salongen tog över kontrollen till mixern via egna enheter och sabbade framförandena.

Om inte Ipad-lösningen behövs, tror jag Mackie är relativt säkert kort. Dom är stryktåliga och håller jämn kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det grundskolemiljö, skulle jag satsa en slant på att Ipad-lösningen inte kommer bli så framgångsrik alt. långlivad - av olika skäl. Ett ställe här i stan fick ta bort den möjligheten, för ungdomarna i salongen tog över kontrollen till mixern via egna enheter och sabbade framförandena.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...