Jump to content
Annons

Vart kan jag köpa en strömsladd till mitt Steinberg UR12 ?


Gäst

Recommended Posts

Har ett Steinberg UR12 ljudkort och den drivs av USB via datorn. Det finns en kontakt, en 5v mini USB som man kan koppla in via ett eluttag. Vet någon vart man kan beställa den då det inte följde med någon till ljudkortet ?

På Thomann finns det en nätdel, en USB men det följer inte med en kabel.

Redigerat av punchline82
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är samma sorts nätdel som du använder för att ladda mobilen om du har en mobil som har micro-USB, som exempelvis Samsung. Finns hos alla butiker som säljer mobiltillbehör. Kolla att den kan lämna 500mA eller mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

Hej !

Har en fråga. På baksidan av mitt ur12 så finns "en knapp" mellan usb och den där ström ingången.

Hur vet jag vart den ska stå om jag tex vill försörja ur12 med ström från väggen och inte via usb ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, i absolut värsta fall, om man under lång tid har stångat huvudet blodigt mot väggen och alla andra möjligheter är fullständigt uttömda, är det kanske dags att plocka fram manualen?

Using the [5V DC] port
Even when the UR12 is connected to a computer, you can supply power via the [5V DC] port by external power supply if the [POWER SOURCE] switch is set to the [5V DC] side.

Du ska alltså skjuta knappen till vänster mot nätuttaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...