Jump to content
Annons

Skapa musik med iPad air


reichaga

Recommended Posts

Har varit borta från musikskapandet några år och tänkte börja igen fast med mac istället för pc denna gången. Jag såg att det kommit mängder med softsynthar,pluggar och t o m hela produktionsprogram till iPad. Jag gillar tanken på att kunna släpa med studion i väskan och sitta varsomhelst och producera. Nu fattar jag att man blir begränsad med en padda istället för en macbook.. men om man vill komma igång snabbt och enkelt även billigt, borde jag satsa på en iPad Air som har rea på elgiganten 2700 spänn, eller en iPad2? Eller är det helt bortkastat i produktionssyfte? Jag vill skapa elektronisk psychedelisk trance och chillout. Helt ny på forumet. Ursäkta om detta redan diskuterats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För att förtydliga bara.. Är inte ute efter att prodda ett studioalbum i första hand, utan snarare kunna att ha möjlighetwn att sätta igång snabbt när kreqtiviteten sätter in. Musikskapande direkt liksom, i parken, på lunchrasten.. etc

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Välkommen till forumet.

Ska du köpa Ipad så köp Ipad Air bättre än Ipad 2, dubbelt med raminne, bättre Processor.

Tycker själv att spela in musik på Ipad är lite begränsad eller plottrigt om ska jämföra med mac har båda själv, men Ipad kan vara väldigt bra att göra musik på annars.

Du får kanske testa Ipad se hur det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...