Guest karlrak Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Tyckte det var på tiden att även jag lärde mig spela gitarr. Nu kommer frågan: Hur får man te såna däringa rock-komp a´la Eddie Meduza? Har suttit o tragglat Ackord, men nu jeklar ska här liras rock´n roll... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Tyckte det var på tiden att även jag lärde mig spela gitarr. Nu kommer frågan: Hur får man te såna däringa rock-komp a´la Eddie Meduza? Har suttit o tragglat Ackord, men nu jeklar ska här liras rock´n roll... Vet inte hur mycket du kan om musikteori men ha ett kvintgrepp i grunden där du sedan gör ett tuggande komp och växlar kvinten med en stor sext. Knepigt förklarat 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrille Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Vet inte hur mycket du kan om musikteori men ha ett kvintgrepp i grunden där du sedan gör ett tuggande komp och växlar kvinten med en stor sext. Knepigt förklarat 😉 Antar att det var precis det där grabben ville höra 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Kolla in denna länk. En "gitarrskola på nätet". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest karlrak Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 Kolla in denna länk. En "gitarrskola på nätet". Härligt. jag tackar och bockar. Kan ingenting utan startar från i stort sett noll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 (edited) kan även föreslå http://www.wholenote.com som har gitarrlektioner och teoriinformatio ja... det mesta. Finns massa gott där. Edited April 17, 2005 by addic59 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 och här är även en skitbra ackord sida. Tex om du kommer på ett ackord och vill veta vad det heter så kan du enkelt ta reda på det här. http://www.chordbook.com/guitarchords.php?v=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts