Jump to content
Annons

Aktiva toppar - vilka är bäst (nutid)?


Robinson

Recommended Posts

Tja!

Jag kör musikunderhållning med nutidens karaokebakgrunder (mp3/cdg) och en del midifiler till olika uppdrag. Jag är av typen fjädervikt myself så jag behöver lättvikt toppar för att kunna hissa dom själv. Mina uppdrag brukar variera mellan 50-200 personer pub/kalas/bröllop etc.

Jag sålde mina Mackiesar för några år sedan o ångrar mig nu med skräplådorna jag behöll.

Så vad tycker ni låter bäst idag? Vilka toppar använder ni och vad skulle ni rekommendera mig att investera i? Jag har ingen lust att slänga mer pengar i sjön, så att säga, men är inte gjord av pengar heller.

Ljudbilden är så olika i alla lådor, jag behöver rent ljud, bra punch i basen och inget rassel i diskanten eller burkigt mellanregister. BRA LJUD helt enkelt! ( Jag kör endast med aktiva toppar ).

Förslag? Nån kanske har för mycket saker hemma vill sälja till o med?

Jag bor lite tokigt till för att kunna stick o lyssna till höger o vänster, så jag testar den här varianten.

Länka gärna om ni har förslag!

Mvh

Mrs. Robinson

Redigerat av Robinson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj det var en bra fråga 😄. Vet inte men de heter Maui 11. Går säkert kolla nån spec. Vi har Bose på jobbet och Maui är minst lika bra. Lite klumpigare att rigga men ändå smidig.Annat

Tips om du vill ha enbart toppar som är fullrange är DB opera live. Men de spelar inte lika bra tycker jag. Behövs sub för att fetta till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...