Jump to content
Annons

Letar efter ljudtekniker i Göteborg - behöver hjälp med koppla analog mixer till protools


Recommended Posts

Tjena

Jag har en liten källarstudio (inriktning reggae) på Hisingen i Göteborg och har precis byggt färdigt Men jag behöver lite hjälp med att koppla sladdarna från min analoga Mackie 24 mixer till pro tools

Har flyttat från London nyligen och har jag inte hittat några kontakter ännu i Göteborg. Skulle vara kul om någon ville komma och kika och ge några goda råd.

Har tappat bort alla mina foton av hur det var kopplat som jag tog innan flytten och nu kommer jag inte ihåg alls hur sladdarna ska dras!! Är tyvärr inte ljudtekniker själv.....

Någon?

Mvh

Redigerat av RealRootsRecords
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pHISTERmILL (oregistrerad)

Heter mixern bara mackie 24? Eller är det en 24:8?

Hur många ingångar har du i ljudkortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Koppla från resp kanal direct out till ljudkortets inputar.

Eller använd bussarnas utgång, eller både och.

Från utgång på ljudkortet till någon av aux-ingångarna eller external(?).

Från control room out till monitorerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Hyggligt!!! Ska testa. Funkar det inte så skriver jag igen. TACK!

Egentligen hänger det lite på hur många ingångar du har i ljudkortet och om du vill kunna routa alla kanaler till inspelning från mixern.

Jag har de 8 första direct out och 8 till via bussarna. Då kan jag använda kanal 9-24 till inspelning genom att bara använda adresseringsknapparna till resp bussar.

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Nej jag kan inte, har försökt men får inte till det. Behöver hjälp och betalar gärna en slant om någon skulle kunna komma hjälpa till och koppla...

Synd man inte bor i Göteborg då. :-)
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...