Jump to content
Annons

Ny låt i fyllan och villan...... :) (Metal.......)


Recommended Posts

Jahopp!

Har inte haft tid att sitta och göra musik för ens nu, (ett halvår senare......) och fy fan vad man lägger av sig snabbt!!

Har flyttat från mitt kära Lysekil till Trollhättan, och även lämnat bandet.... trist.....så nu söker jag nytt.....någon som är intresserad??? 🙂

Helt sjukt. Jag är van att göra en låt på en dag, från ide till färdigmixad låt. Med sång, gitarr, bas, trummor, synth (om det ska vara med i låten), mix och master.

Men nu så har det tagit fyra rackarns rövdagar att göra klart denna låt!!! URK!!!

Och jag är inte så värst nöjd heller. Well, kan bero på att jag saknar min älskade kära Kemper.... 🙁

Fan va korkad man är ibland. Varför i helvete sålde jag den!!!!

Ja ja, det blir väl till att köpa en ny! 🙂

Så till pudelns kärna. Vad tycker ni?

Vad ska ändras?

Vad kan bli bättre?

https://soundcloud.com/nestergaard/test-1

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra i vanlig ordning. Även om gurorna låter helt ok så saknar jag också din Kemper. 😉

Trollhättan är trevligt. Lirat in några skivor i Sjuntorp i tyvärr en numer nedlagd studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Låter bra i vanlig ordning får väl jag säga jag med. 4 dagar är väl inte mycket för en låt med allt klart. Du får väl köpa en ny kemper igen när du får råd. Dumheter att sälja den. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket pajkar!! 🙂

Hade vart kul att höra något du spelade in här i trollens stad PeteK! 🙂

För mig så är fyra dagar en evighet när det kommer till låtskriveri. Har inget som helst tålamod när det kommer till att sitta länge med samma låt. Blir helt tokig! Så enda sättet för mig att göra låtar är att klämma in allt jobb från början till slut på en dag. 😉

Visst håller jag med, det var nog en av dom dummaste saker jag har gjort! Det får bli till att skrapa ihop till en ny 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Studion hette Deadline, ägaren va Impious gitarristen Valle Adzic.

2007 lirade vi in andra plattan, Error in Evolution med One man army and the undead quartet.

Andra bandet heter Fraction of Chaos, thrash/death metal som jag står för allt låtskrivande.

Lirade in 8-10 låtar som betalning eftersom jag va med och byggde studion.

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnade halva låten, är nog inget som kan bli bättre för det låter ju bra, proffsigt.

enda jag inte tyckte var helt bra var entaktsdelen (efter början) med samma komp o snabbare trummor och sologitarr, blev lite grötigt o ett annat komp tror jag hade låtit bättre till de trummorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...