Jump to content
Annons

Mastra all låtar till en fil i Studio One


Growingart

Recommended Posts

Jag har börjat titta på mastring i Studio One Professional och provat exportera till digitalt (mp3). Men låtarna kommer alla var för sig. Går det att exportera alla låtarna till en enda fil? Typ om jag vill prova hur det blir som tematisk skiva där låtarna går in i varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar ! Jag har inte hunnit gå igenom alla YT videos i ämnet. En timme video är inte lätt att klämma in i en dubbelarbetande stackars familjefaders liv. Men hittade lite senare, det hette uppenbarligen image. Som fotograf så tänkte jag att image var bild. Man kan ju ladda upp bilder för varje låt och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha du menar du har mp3 or som du har på skrivbordet typ. Krymp studio one fönster sedan drar du in en i taget till ett spår lägg dom efter varandra.på samma spår ..vipps klart. Vill du ha nivå skillnader .så lägg dom bara på enskilt spår.spår 1 .2.3 osv eftervarandra .så kan du dra i reglarsen tills du blir nöjd..Mer eller mindre snabbmastring .Lägg EQ.Compressor.Limiter på master out .sedan är du igång och mastrar .. spara som vanligt..

tjipp Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte mp3 på skrivbordet. Jag har låtarna som vanligt i Studio One (songs) och importerar dem till project. Sedan exporterar jag allt till en mp3 (vilket jag inte förstod hur få tll det. men nu funkar det). För att lyssna på i telefon och fundera hur helheten (plattan) fungerar. Jag jobbar med tematiska saker, så låtarna ska bli en helhet (CD).

Så nu funkar det 🙂

I am moving like a turtle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...