Jump to content
Annons

Varför skenar klockan?

dede

Recommended Posts

Häromdan var den sex timmar före. Jag ställde tillbaka den och nu visade den plötsligt 18:57?

Jag har upplevt att winklockorna är lite ungefärliga. Men att den fortar sig med en 2 timmar/dygnet kan jag inte förstå? 😎

Annons

Är felet nytt eller har du haft det hela tiden? Är det inte batteriet (de brukar inte ta slut innan man har varit tvungen att köpa nytt moderkort) kan det vara moderkortet självt. Mitt förra moderkort tappade tiden jämt och detta berodde på en dåligt grundkonstruktion hos själva moderkortet vilket alltså inte gick att åtgärda. Inte bra i dessa tider när man måste bekämpa virusangrepp så effektivt som möjligt. Mitt nya moderkort går som, ja, en klocka.

Häromdan var den sex timmar före. Jag ställde tillbaka den och nu visade den plötsligt 18:57?

Jag har upplevt att winklockorna är lite ungefärliga. Men att den fortar sig med en 2 timmar/dygnet kan jag inte förstå? 😉

Hm. Jag har faktiskt oxå lite problem med klockan. Det lustiga är att den alltid går 3-4 minuter före, fast jag ställer in den korrekt dagen innan. Har märkt att det burkar bli så efter ett tags körning i Cubase eller andra musikprogram med ASIO drivare. Den bara smyger fram ett par minuter, men aldrig mer än så.

Mysko..

EDIT: Stavfel.

Edited by moOd

• 2 weeks later...

Jag tror att jag löst det 😉

Nu hade klockan skenat iväg. Då råkade jag titta på "timezone" och den var inställd på "Kabul"...............