Jump to content
Annons

Powerballad-hit, producenter? Säker på en hit.


iwanttobreakfree

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det är en sak att ha bra självförtroende, det är en annan sak att utmåla sig som något man inte är.

http://sv.wikipedia....torhetsvansinne

Men lycka till.

På vilket sätt målar jag upp mig som något jag inte är? Jag är ju stor bland Lady Gaga fans, det är ett faktum som jag redan har bevisat. Bara att kolla på facebook profilen! Dessutom så är det även ett faktum att Luka Pekic, som gjorde covern/designen på Lady Gagas officiella hemsida littlemonsters.com även redigerade mina bilder. Jag kanske inte är definitionen på vad en stjärna är för dig, men jag är en stjärna för mig själv, och inom Gaga världen.

Men ifall du tycker jag har en storhetsvansinne får du väl tycka det doktorn 😆 , positivt ju!

''Storhetsvansinne är vad vi behöver

Kristin Lundell med sin syn på nöjesvärlden''

http://www.aftonblad...icle20316637.ab

Här har jag dessutom en annan sida för dig:

http://sv.wikipedia....wiki/Avundsjuka

Lycka till med gitarren!

Redigerat av iwanttobreakfree
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jag har lagt upp dikter samt covers på andra låtar på littlemonsters.com förr. Det hjälpte mig en del. Dessutom tycker de att jag ser bra ut, notera att jag säger DEM, men så är det väl med de flesta ''unga killartister'', utseendet hypas.

Det är inte det som är poängen, själva poängen är att jag har stor mängd potentiella köpare/lyssnare. En stor fördel i musikbranschen.

Ja, jag har självförtroende, jag tror på mig själv, och kommer bara tro ännu mer! Jag har passionen och viljan.

Så jag förstår inte vad det är du vill komma fram till knuff/NutCase.

Vad är målet?

Lite less för att du blev avvisad i PM eller vad? Berätta!Jag vill jättegärna veta vad anledningen är 🙂

Redigerat av iwanttobreakfree
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde denna tråden för att fråga ifall några ville samarbeta. Det är jättemånga sångare och sångerskor där ute som är MYCKET bättre än mig. Men jag har mina fördelar, och detta valde jag och dela med mig här för att få folk till och vara intresserade.

Förstår liksom inte vad hela konceptet var med att du/NutCase (förmodligen samma person) försökte trycka ner mig efter att jag gått ut med att jag hittat en producent. Är det att rubba mitt självförtroende så är det bara och glömma, inget kan rubba den, men tar jättegärna råd!

Är det något jag har gjort? Så ta det i PM istället, vi hamnar lite off-topic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant hur så många trådar slutar på detta sätt. Jag håller med iwanttobreakfree, vad är poängen med att trycka ner någon? Vi är alla olika och jobbar på olika sätt och har olika ingångar i det vi gör.

För er som inte är intresserade av att samarbeta med grabben så är det väl bara att skita i det, eller hur? Och för de som är intresserade så får väl de ta ställning till om det finns täckning för det han säger och om det är värt att lägga sin tid där.

Det finns två sätt att ha det högsta huset i stan.

1. Bygg det högsta huset.

2. Riv ner alla andra hus.

Till iwanttobreakfree: Branschen är full av folk som "vet" hur allt ska va. Välj vilka du lyssnar på och hitta sedan din väg. Ditt självförtroende är din styrka, även om vissa kan bli provocerade av det.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Intressant hur så många trådar slutar på detta sätt. Jag håller med iwanttobreakfree, vad är poängen med att trycka ner någon? Vi är alla olika och jobbar på olika sätt och har olika ingångar i det vi gör.

För er som inte är intresserade av att samarbeta med grabben så är det väl bara att skita i det, eller hur? Och för de som är intresserade så får väl de ta ställning till om det finns täckning för det han säger och om det är värt att lägga sin tid där.

Det finns två sätt att ha det högsta huset i stan.

1. Bygg det högsta huset.

2. Riv ner alla andra hus.

Till iwanttobreakfree: Branschen är full av folk som "vet" hur allt ska va. Välj vilka du lyssnar på och hitta sedan din väg. Ditt självförtroende är din styrka, även om vissa kan bli provocerade av det.

Tack så mycket! Så jävla sant!!

Men jag växer bara mer av sådana personer,

får liksom en ''prove-them-wrong'' inställning. Förbättrar mig själv ännu mer på olika sätt, tar sånglektioner, gör ännu bättre låtar.

Provocerade kan dom bli, i det minsta får jag dom att känna något.

Redigerat av iwanttobreakfree
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Självförtroende är ju bra, det är dock ännu bättre om det backas upp av nån form av talang. Det vi hört hittills låter som en korsning mellan Arnold Schwarzenegger och en badboll.

Ibland är det en tunn linje mellan självförtroende och vanföreställningar.

Hahaha asså nä, nu skriker det bara överdrift! Visst jag är ingen Whitney Houston, men jag personligen vet att jag kan sjunga, och vi vet ju redan att där är många i branschen som heller inte är några Whitney Houstons.

''When you have an audience your talent does not matter. You may have a voice that makes dogs howl and only be able to play your instrument with one finger. Your shortcomings does not matter, provided the audience loves you.

If you have audience, you will have income, and you will have power''.

😉

Redigerat av iwanttobreakfree
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför väljer du att göra detta utan skivbolag ?

Om du nu har så stor Fanbase och " Lätt " kan få massa veiws och spinspå spotify finns det ju ingen anledning att inte ha ett skivbolag bakom som kanske kan ta det till nästa nivå.Och genom skivbolaget får du ju även tillgång till låtskrivare och producenter så behöver du inte söka här.

Ska du släppa själv och det börjar generera intäkter så måste ju detta redovisas och bokföras och till detta kommer du isåfall behöva ett eget skivbolag.

En annan fråga , Hur många skulle dyka upp om du hade en spelning i något land ?.

Det är en fråga skivbolagen skulle vilja veta för DET är ett bevis på att du har en stark fanbase inte hur många vänner du har på Facebook då dessa siffror man manipuleras.

Inom loppet av 24 timmar kan man enkelt fixa 10 000 likes på Facebook utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Varför väljer du att göra detta utan skivbolag ?

Om du nu har så stor Fanbase och " Lätt " kan få massa veiws och spinspå spotify finns det ju ingen anledning att inte ha ett skivbolag bakom som kanske kan ta det till nästa nivå.Och genom skivbolaget får du ju även tillgång till låtskrivare och producenter så behöver du inte söka här.

Ska du släppa själv och det börjar generera intäkter så måste ju detta redovisas och bokföras och till detta kommer du isåfall behöva ett eget skivbolag.

En annan fråga , Hur många skulle dyka upp om du hade en spelning i något land ?.

Det är en fråga skivbolagen skulle vilja veta för DET är ett bevis på att du har en stark fanbase inte hur många vänner du har på Facebook då dessa siffror man manipuleras.

Inom loppet av 24 timmar kan man enkelt fixa 10 000 likes på Facebook utan problem.

Anledningen är att jag tror jag har tillräckligt mycket stöd för och göra det själv nu med första låten, men ska släppa ut det via Red Union.

Jag skriver mina egna låtar själv tillsammans med piano. Just produktionen jag hade svårt med, men har hittat ett par nu.

Det där med att det måste redovisas och bokföras visste jag inte. Men helt ärligt talat så tror jag inte det blir så stora intäkter att det behövs redovisas och bokföras, men kanske senare någon gång, så tack för informationen! 🙂

Min 'publik' är utspridd lite här och där, målet är att udvidga den ännu mer, så jag har det säkert för mig att jag kan spela där. Visst kan likes manipuleras, Youtube visningar likaså! Du kan också skaffa 10 000 visningar inom 24 timmar på Youtube.Och det var ju det skivbolagen tittade på, enligt vissa här, menmen.

De som gillar mina bilder OCH kommenterar (tror nog det inte kan manipuleras), är mer eller mindre Gaga fans vilket man kan se på deras profil.

Ett annat exempel på en Facebook fenomen (som dock är MYCKET större) Är Chris Collin som nyligen släppte ut sin låt!

Han är etta på Itunes just nu.

Redigerat av iwanttobreakfree
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En sak jag inte förstår är människans behov av att säga sin åsikt. Om man nu irriterar sig på någon eller något väldigt mycket men själv tar skada av denna person eller detta ting, varför inte bara låta bli att ta del av det? Varför inte bara sluta läsa denna tråd? Enda anledningen jag kan komma att man fortsätter är för att man på något sätt själv får ut något av det. Så ni som tycker att TS är jobbig, vad får ni ut av att fortsätta?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vanföreställning är en psykiatrisk term för ett kognitivt symtom som yttrar sig i felaktiga föreställningar om sig själv eller omvärlden (personer eller händelser), vilka av omgivningen inte anses kunna vara sanna; som regel uppfattas föreställningarna vara absurda.[1]

Om personen som har vanföreställningarna inte kan övertygas om att de är falska genom att någon framlägger rationella belägg, är vanföreställningarna patologiska.

Hahaha jag dööör 😄 Det liksom skriker avundsjuka!!

Jag har redan belägg på det gubben, har redan visat det här om du har följt tråden. Jag är relativt stor inom Gaga världen, inget jag målar upp. Efter att jag bevisat det så försöker du sänka mitt självförtroende genom att hoppa på talangen. När jag sedan har belägg på det så återvänder du till samma sak igen med hopp om att beläggen har drunknat i tråden. Men tycker du jag har en vanföreställning, får du tycka det doktorn 😛

Avund är en känsloreaktion med starkt motiverande kraft att antingen själv söka överglänsa den man är avundsjuk på eller att skada den andre så att den egna känslan av avund eller missunnsamhet kan lindras eller upphöra. Om en olycka eller förlust drabbar den man är avundsjuk på upplevs vanligen en känsla avskadeglädje.

Redigerat av iwanttobreakfree
Link to comment
Dela på andra sajter

En sak jag inte förstår är människans behov av att säga sin åsikt. Om man nu irriterar sig på någon eller något väldigt mycket men själv tar skada av denna person eller detta ting, varför inte bara låta bli att ta del av det? Varför inte bara sluta läsa denna tråd? Enda anledningen jag kan komma att man fortsätter är för att man på något sätt själv får ut något av det. Så ni som tycker att TS är jobbig, vad får ni ut av att fortsätta?

Tack!! Äntligen

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vad exakt skulle jag vara avundsjuk på? Det är höljt i dunkel vad mig anbelangar...

Jag vet inte, det vet du ju nog själv. Kanske för att jag har fördelen med att ha en massa potentiella lyssnare/köpare vilket du inte har? Att jag trots att jag ''låter som en badboll'' har fler potentiella lyssnare/köpare än vad du, den nya RedOne har.

Sen förstår jag att du kan bli lite provocerad av mitt självförtroende, men vad har det med dig och göra egentligen? Jag gör låtar till min publik och har målet att utvidga den. Vad är ditt mål? Trycka ner andra? Använd tiden till något annat vettigt istället, finns andra viktigare saker i livet som man kan ta tag i.

Redigerat av iwanttobreakfree
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha snälla säg att den här tråden är ett skämt och att killen trollar 😄

Man gör bäst i att ta ungdomar som dyker upp här på Studio forum på allvar. Minns en viss Timberman. Du riskerar att framstå som den där snubben som dissade Beatles för att gitarrgrupper var ute.

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Man gör bäst i att ta ungdomar som dyker upp här på Studio forum på allvar. Minns en viss Timberman*. Du riskerar att framstå som den där snubben som dissade Beatles för att gitarrgrupper var ute.

Shellback har ju hängt här också 🙂

Annars tänker jag att det gäller att hitta en bra balans mellan att ha gott självförtroende och att samtidigt kunna ta in råd från andra.

Statistiskt sett är nog fortfarande, trots Facebook och YouTube, en förkrossande majoritet av framgångsrika artister sådana som vandrat den långa vägen. Övat väldigt mycket på sina verktyg (sång, instrument, dans, produktion o s v) och jobbat hårt med att försöka få fram bra låtar. Och är en inte en supertalang av sällan skådat slag på dessa så skadar det nog inte att vara lite ödmjuk inför vad andra kan tänkas ha för tips.

Sen är såklart marknadsföring jätteviktigt, men det är nog svårt att marknadsföra något utan att det finns någon riktig substans. Det kanske finns enstaka exempel på när det har lyckats. Men själv tror jag att "Made in Sweden" är mer talande för verkligheten, där Andreas Carlsson och Laila Bagge försöka lansera varsin artist.

Här saknades ju sannerligen inte resurser och talang (de fick ju hjälp av bl a Anders Bagge och Desmond Child), men såvitt jag vet blev ingen av artisterna några större framgångar.

Önskar i övrigt TS all lycka! Time will tell... 🙂

* Timberman = Avicii

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack så mycket!!

Visst tar jag råd, men att tycka att jag trollar här med min tråd och påstår att jag har psykiska störningar tar jag verkligen inte som råd. Har en annan tråd här där jag frågar vad andra tycker och vad jag behöver förbättras på, så jag lyssnar gärna, bara man verkligen vill ge råd och inte annat.

Sen förstår jag inte.. svårt att marknadsföra något utan substans? Är jag verkligen så ''talanglös'' i era ögon? Jag strävar efter att bli bättre så klart, har bland annat tagit bort den tillgjorda rösten. Har, precis som alla andra, saker att förbättra, men är fortfarande 18 lär mig med tiden.

Jag har ju kunnat marknadsföra mig hittills, så jag vet inte..

Redigerat av iwanttobreakfree
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju kunnat marknadsföra mig hittills, så jag vet inte..

Inom en liten nichad grupp.Men när du ska marknadsföra dig till den stora massan är det helt andra krav och spelregler som gäller , därav jag tror att du skulle kunna ha hjälp av ett skivbolag.

Men släpper du din låt själv och det blir rejält med hype runt den , ca 20 000 000 visningar på youtube , 3 000 000 spelningar på spotify och kanske runt 100 000 nya vänner på Facebook,Twitter,Instagram etc så kommer skivbolagen komma till dig istället för att du ska behöva jaga dom.

Ungefär dessa siffror skulle göra dig intressant för ett skivbolag så kan du ta dig dit på egen hand så ska du ha ett enormt eloge för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket!!

Varsegod! 🙂

Visst tar jag råd, men att tycka att jag trollar här med min tråd och påstår att jag har psykiska störningar tar jag verkligen inte som råd.

Folk som inte kan sköta sig på forum är inget nytt, och inte så mycket att göra åt. Anmäl de inlägg du tycker är tokiga.

Själv har jag blivit anklagad för både det ena och andra här på forumet genom åren. Fråga t ex signaturen Signia... Inga varningar från moderatorerna hittills dock 🙂 För mig är det i övrigt helt obegripliga saker, oftast beroende på att folk tolkar in egna tankar i det de läser. Ingenting att bry sig om.

Sen förstår jag inte.. svårt att marknadsföra något utan substans? Är jag verkligen så ''talanglös'' i era ögon?

Det var bara ett allmänt resonemang, inget specifikt om dig.

Jag strävar efter att bli bättre så klart, har bland annat tagit bort den tillgjorda rösten. Har, precis som alla andra, saker att förbättra, men är fortfarande 18 lär mig med tiden.

Jag har ju kunnat marknadsföra mig hittills, så jag vet inte..

Personligen tror jag att det är lätt hänt att överskatta värdet av att någon klickar på "like" på en bild, det krävs ju så att säga inte någon större ansträngning från den som klickar. Men du lär bli varse om hur genuint intresset är för dig som artist när du börjar släppa musik.

Och även Aviici

Japp 🙂

* Timberman = Avicii

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket!!

Visst tar jag råd, men att tycka att jag trollar här med min tråd och påstår att jag har psykiska störningar tar jag verkligen inte som råd. Har en annan tråd här där jag frågar vad andra tycker och vad jag behöver förbättras på, så jag lyssnar gärna, bara man verkligen vill ge råd och inte annat.

Sen förstår jag inte.. svårt att marknadsföra något utan substans? Är jag verkligen så ''talanglös'' i era ögon? Jag strävar efter att bli bättre så klart, har bland annat tagit bort den tillgjorda rösten. Har, precis som alla andra, saker att förbättra, men är fortfarande 18 lär mig med tiden.

Jag har ju kunnat marknadsföra mig hittills, så jag vet inte..

Det finns en funktion här på forumet som innebär att du kan blockera specifika individers inlägg. Det är en väldigt praktisk funktion.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Handlar inte om att skryta.

Man är oftast inte relevant ifall man inte har något och komma med, ingen lyssnar på en förens man har något som är en fördel och som är bra.

Hade man haft ett par #1 hits hade man klart sagt det i tråden ifall man hade varit ute efter samarbeten. Då hade fler varit intresserade än ifall denna person bara var någon som giggade i källaren.

Redigerat av iwanttobreakfree
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet jag väl!... Men att några inte kan Acceptera detta. Förvånar mig ..Men.du behöver inte spä på mer än det som Behövs..

Menar bara ..Gillar din Style och Hoppas att det går bra..Utan "Lady Gaga" Leva på andras meriter och Försvinna i dunklet är inte kul det heller..Tjipp

Gro grödan medans Grödan gror...

mvh Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger inte mycket för begreppet talang som nämndes tidigare i tråden. Hårt arbete vinner över talang alla gånger tycker jag. Man kan också uttrycka det som att hårt arbete ger talang. Det finns ett samband mellan att Yngwie Malmsteen är en av världens snabbaste (och enligt vissa en av världens bästa) gitarrist och att han övade 8 timmar om dagen när han började. Det finns såklart många i musikbranschen som kommit in och blivit stora pga att de kände någon eller hade kontakter men övriga tror jag dit dom kom för att de jobbade hårt och trodde på sin dröm och inte gav upp.

Redigerat av ostfisk
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag Håller med dig Slejnard.. Inget fel med Skryt..Men, som du sa Tråden är stor .. Men då kanske vi kan förvänta oss Av allt detta Skryt och Nedvärderingar till alla att det går Bra ..Sedan Kan vi Spekulera i om det Gick bra eller bara Sådär..Att Hänga Kroken på en annan Artist verkar Jobbigt för min egen del .. Men Smörgåstårtan är stor .. Adjö..

Mvh Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...