Jump to content
Annons

Synpunkter På Inspelningsteknik


Peterwashere

Recommended Posts

Tja, jag spelar in sång/gitarr i hyfsad mick via Audacity, exporterar spåren till wav och lägger sedan in dom i FL-studio där effekter/ljud adderas. Därifrån exporterar jag spåren i wav högsta kvalité till mix/master.

Är det optimalt, eller försvinner en del av ljudkvalitén när jag exporterar från ett program och lägger in i ett annat?

Hur gör ni när ni spelar in?

/P

Redigerat av Peterwashere
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Bibehåller man kvaliten eller kanske är ute efter en speciell effekt så kan man göra det som passar en bäst. Trivs du med det där sättet så kör du med det men dom flesta spelar nog in i ett och samma program om det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Spela in på tex 44.1khz och 24 bitar och exportera ut med 44.1 och 24 bitar och ingen försämring sker. Finns inget behov av att exportera på högsta upplösning.

Men varför inte lira in på FL?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, har spelat in i 44.1 khz och 32 bitar float i Audacity. När export från FL sker, är det bästa att hålla samma khz/bitar då?

Jag tycker man i Audacity får en tydligare översikt, lättare att fixa till detaljer volym et.c Det verkar vara en vanefråga, nästa steg är att kanske spela in i FL direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt att testa.

Lägg in ett spår i audacity 24bit 44.1 och exportera det 24bit 44.1 och sedan lägg in det i FL studio. Efter detta lägger du in samma spår direkt in i FL Studio och så fasvänder du det ena, om det är helt knäpp tyst så sker det ingen förändring, låter det något så har det skett en förändring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...