Guest kalydy Posted March 24, 2015 Posted March 24, 2015 Det kommer vid 1:05 som brukar användas i slutet efter 4 bars och du ska lägga till något till ditt drop. Heter detta något speciellt, och vart kan man hitta såna loops, eller måste man göra det själv? Tack på förhand
Linus Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Det är ett helt vanligt trumfill. Det brukar finnas lite fills i de flesta samplingspaket med trumloopar.
fortoday Posted March 25, 2015 Posted March 25, 2015 Prova sök efter drum fills / huge snare / många gör sådana trumfill själva också utan att ta färdiga fills
Axh3ll Posted May 23, 2015 Posted May 23, 2015 (edited) Jag tror man brukar kalla det för en "Pryda Snare". Är ganska vanligt inom house/big room etc. Edited May 23, 2015 by Axh3ll
Guest kalydy Posted May 23, 2015 Posted May 23, 2015 Tjena! Har lärt mig ganska mycket sedan jag postade denna fråga, svaret på min fråga var "drum fill" inget ovanligt, finns många olika varienter... Pryda snare är dock inte en av dem, Pryda snare är bara 1 snare-slag med mycket reverb typ 😛
Recommended Posts