Jump to content
Annons

Demo från ett nytt rockband med ös!


zappazeppelin

Recommended Posts

Annons

Hej!

 

Vi är ett band från Vänersborg som nyss spelat in några låtar inom genrén rock/hårdrock/metal.

 

I länken nedan kan ni lyssna på två av våra inspelade låtar!

 

https://soundcloud.com/onesteptoofar-1

 

Hoppas ni gillar't!

 

 

/1S2F (OneStepTooFar)

Jag tyckte låtarna var skitbra. Men inspelningen lät ju lite replokal, men det kanske det va?

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte låtarna var skitbra. Men inspelningen lät ju lite replokal, men det kanske det va?

Kolin

Roligt att du gillar det! Faktum är ju att vi försökt på egen hand att göra en så bra inspelning som möjligt i skolans studio, då vi inte har pengar till en riktig studio eller tekniker. Så jag förstår vad du menar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr :/ inget vidare fan av det här tyvärr. Mixen pajade allt. Ni hade nog kunnat spendera 2000kr och fått någon som kunde rattat den i någorlunda rätt riktning. Men men. Låten va lite tråkig i min smak. Jag lyssnar vanligtvis inte på just sånt här, men är väldigt open minded. Den var inte dålig, men det var inget som fångade mitt intresse. Jag fann mig hoppa fram och tillbaka i låten, men allt lät nästan likadan. Keep up the work though, don't give up on your dreams!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker låtarna är schyssta i grunden, men det blir lite tråkigt i längden. Försök jobba lite med arret så ni gör det intressant för lyssnaren. Nu låter det lite som ett jam i replokalen.

Inspelningen och mixen låter inget vidare, men är det första försöket så är det ju fullt förståeligt. Skulle nog ta fram skämskudden om jag lyssnade på mina gamla tonårssynder.

Om ni har fri tillgång till studion i skolan så är det ju bara att öva på inspelning. Mixandet kan ni ju öva på hemma också om ni har en hyfsad dator.

Det går att göra så mycket bättre även med blygsam utrustning, så låt inte budgeten stoppa er. Men var beredda att lägga lite tid på att lära er grunderna.

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

schyssta låtar. vill ni ha kritik eller bara sprida musiken?

Både och. Feedback uppskattas!

Tyvärr :/ inget vidare fan av det här tyvärr. Mixen pajade allt. Ni hade nog kunnat spendera 2000kr och fått någon som kunde rattat den i någorlunda rätt riktning. Men men. Låten va lite tråkig i min smak. Jag lyssnar vanligtvis inte på just sånt här, men är väldigt open minded. Den var inte dålig, men det var inget som fångade mitt intresse. Jag fann mig hoppa fram och tillbaka i låten, men allt lät nästan likadan. Keep up the work though, don't give up on your dreams!

Okej, tack för din åsikt Terror!

Jag tycker låtarna är schyssta i grunden, men det blir lite tråkigt i längden. Försök jobba lite med arret så ni gör det intressant för lyssnaren. Nu låter det lite som ett jam i replokalen.

Inspelningen och mixen låter inget vidare, men är det första försöket så är det ju fullt förståeligt. Skulle nog ta fram skämskudden om jag lyssnade på mina gamla tonårssynder.

Om ni har fri tillgång till studion i skolan så är det ju bara att öva på inspelning. Mixandet kan ni ju öva på hemma också om ni har en hyfsad dator.

Det går att göra så mycket bättre även med blygsam utrustning, så låt inte budgeten stoppa er. Men var beredda att lägga lite tid på att lära er grunderna.

Keep it up!

Precis, detta var de första låtarna vi spelade in och vi är amatörer när det gäller mixning osv.

Vi kommer fortsätta och med tiden kommer vi, förhoppningsvis, bli bättre på studiotekniken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...