Jump to content
Annons

Tjejer som producerar


miia

Recommended Posts

Annons

Varför är könsrollerna så viktiga för dig?

Vi lever faktiskt i ett samhälle där vi försöker

jämna ut statuskillnaderna mellan könen.

Kanske för att man är trött på grabbig jargong, kanske är man trött på att kollegor ser ner på en bara för att man är tjej, kanske jobbar man mycket med killar och söker omväxling... Skälen kan vara många.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Hej! Finns det några tjejer här som producerar/är intresserade av att producera? Är själv tjej och håller på lite grann, hade vart kul att höra från likasinnade!

Jag producerar rätt mycket och tycker det är jätteroligt, håller typ på att lära mig.. Vet att det finns fler tjejer här också 😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Lätt utanför ämnet är inte så kvinnlig 😄 mer en gammal gubbe men jag måste ändå säga - en bra tråd är det.

Nog misstänkte jag i alla fall undermedvetet måste man väl inse att gruppen tjejer/kvinnor kanske är lite under representerade här. Men man är väl naiv och tror att i och med att mer och mer tillgänglig görs över könsgränserna åt båda håll så handlar det förhoppningsvis om om man är intresserad av "ämnet" eller ej som avgör om man hänger här.

Kort sagt hoppas verkligen att det är ett stort gäng brudar som gör/producerar musik som hänger här eller i alla fall "verkar i det tysta" och kanske inte syns så mycket i trådarna.

Annars får ni tjata på syrrorna pårombara det blir jäkligt enformigt utan er.

Jag har gjort mitt försökte lura min dotter som har mycket bättre låtskrivarförmåga än vad jag nånsin haft. Köpte typ casio keyboard först och sen piano och sen gura. Men det låg i träda i många år och det enda som hände var lite med guran (med klaviatur instrumenten där sket det sig totalt 😄 ) då hon bidde förskolelärare och sjunger med barnen i jobbet och på avslutningar och sånt.

Kort sagt nu får ni jobba och lobba och tjata på så det händer nåt.

Eller är det bara två brudar här? Nä nä det tror jag inte på!

Ge er till känna mina damer

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej, jag heter Sarah och jag är från Göteborg och jag sjunger, skriver och producerar musik, pop/rnb 🙂

Jag tycker det här är en jättebra tråd och det skulle absolut vara kul att få träffa och jobba med andra kvinnliga låtskrivare och producenter.

Här är en länk till en låt jag skrivit och producerat själv -

Den är ca 3 år gammal och jag har blivit mycket bättre sen dess.

/ Sarah Hansson

www.facebook.com/sarahhanssonmusic

cesshansson@gmail.com

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är könsrollerna så viktiga för dig?

Vi lever faktiskt i ett samhälle där vi försöker

jämna ut statuskillnaderna mellan könen.

Visst önskar en att vi levde i ett mer jämställt samhälle. Tyvärr är det inte så. Läs t ex denna artikel.

Till TS; Ursäkt trådkapning och lycka till! Kul att du redan verkar ha fått en del relevanta svar.

Edit: För de som vill skriva mer om jämställdhet i musikbranschen och liknande, skapade jag en tråd för det här. Så kan denna tråd få vara det den var tänkt att vara.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej!

Jag producerar elektronisk musik sedan mitten av 90-talet. Har hållit på sedan 15års åldern, och gjort många olika genrar inom just dansmusik. På senare år har jag dragit mig mer åt club/house och mer kommersiell dansmusik, har ett nytt album på gång med låtar som jag är rätt stolt över. :-)

Har även spelat in singer-songwriter samt börjat producera rock/metal och även pop. Jag har tok-nördat in mig på mixning på allvar de senaste åren.

Jag sitter i Sonar X3 där jag gör allt. Började med Cakewalk 6 och 9, och fortsatte att uppgradera från samma tillverkare, fram till idag. Jag har även funderat lite på Pro Tools, men inte kommit längre än så. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag är en alldeles färsk nykomling här! Vore kul att lära känna lite andra tjejer som sysslar med musikskapande! Själv är tanken att jag ska komma igång lite nu och spela in och jobba med mitt material jag skrivit. Lite sing-songwriter och annat. Men rätt grön på dataproduktion så har MYCKET att lära! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...