Jump to content
Annons

Sign in to follow this  
Joel Liljekvist

Sångare söker samarbete Elektro / Elektronisk pop

Recommended Posts

God eftermiddag allesammans!

Det är så att jag tidigare arbetat en kortare sväng med ett elektroprojekt men av olika anledningar dog det ut. Det är så att jag just nu söker med ljus och lykta efter folk att arbeta med och förhoppningsvis ingå partnerskap med, dvs starta band/projekt inom genren elektronisk pop-ish. Jag har försökt kontakta vissa producenter via annonser här och på andra sidor så jag sträcker ut en hand lite överallt!

Denna lista som jag har på spotify; Musikprojekt Inspiration har lite samlade låtar som visar på vilket sound och vilken stil jag är ute efter. EDIT: Verkar som att det inte går att länka listan, men jag skickar den mer än gärna via mejl, PM eller liknande! Några utvalda artister i listan är: Ms. Henrik, Vita Bergen, Navet, Min stora sorg, X Ambassadors, AWOLNATION, Depeche mode, Pet Shop boys.

Ni finner några få exempel på hur jag låter via min soundcloud; http://soundcloud.com/alajoule

Jag söker efter producent/producenter som är duktiga på det dom gör, brinner för musiken, vill satsa stenhårt och helst (men inte ett krav) bor i närheten eller i Västmanland, Sala. Jag själv brinner verkligen för det här och vill mer än gärna leva fullt ut på det om chansen bara skulle ges.

Jag har tidigare studerat musik (piano och sång) på Bergslagens Folkhögskola i tre år. Jag har erfarenhet till viss del av att spela ute samt att skriva musik, göra arr och arbeta tekniskt med mickteknik, dynamik mm. Så jag hade helst sett ett arbetssätt där jag spelar in sång, gör vad jag kan härifrån och du/ni mixar, producerar mm. Det hade dock varit allra roligast och mest givande om vi kunde gjort detta tillsammans i t.ex din studio eller i en närliggande sådan.

Om det låter intressant är du varmt välkommen att svara i denna tråden, men helst skulle jag se att du mejlar mig via "joelliljekvist@gmail.com", hittar mig på Skype "joelliljekvist" eller alternativt skickar ett PM!

Jag hoppas verkligen vi hörs!

Mvh J. Liljekvist

Edited by Joel Liljekvist

Annons