Jump to content
Annons

Headphone hairdo!


Signia

Recommended Posts

Har lite dråpligt problem, med håret. 😎

Nu är undertecknad knappast nån pimpernett dandy. Är riktigt kortklippt osv, kamma håret går på max 10 sek varje morgon.

Men det spelar ingen roll, för efter 4 timmar med lurar spända över huvet, så syns bandet där hörlurarna legat, ordentligt. Ser ut som stormen Gudrun farit fram över 25% av skallen. Alla hårstrån ligger platt mot huvet där, men på övriga huvet är det rätt, liksom har lite volym. Ser helt psyko ut, typ såhär:

tumblr_njbjtknyVU1qfvj3no1_250.jpg

(ej jag på bilden)

Försöker man kamma till det .. nä, går icke! Jobbigt, om man bara ska gå iväg på en paus, gå och fika, eller luncha, eller bara handla en dricka på macken. Ser ju för fan inte klok ut!

Kassörskan på macken bryr man sig inte så mycket i, men rätt vad det är träffar på man nån i branschen på stan, nån man hoppas göra intryck på inom snar framtid. Shit!! 😱

Är ju en sak om det händer nån gång då och då, men för mig .. en hel del folk ser mig enbart såhär! Ser aldrig nåt annat.

Jag har möjlighet att lyssna en del i högtalare, men jag gillar hellre lurar. Känns som man är "inuti" musiken mycket mer då. Lättare att relatera känslomässigt. Man får lida aningen för det vid mix sen, men det är snabbt ordnat.

Ni som har längre hår, kanske mer volym, eller gillar frisyrer som tar mer än 10 sek att fixa till, hur lider ni av det här? Hur löser ni det här?

Tjejer här, ni sägs vara mer noga mer håret. Hur är det att va tjej och kombinera frisyr och feta lurar?

Sjuka erfarenheter? Nån här som t.ex. kör tupp-kam? 😛

Hur löser vi moderna musikerns nya epidemi? Ser fram emot konstruktiva och sjuka inlägg

/S

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man kan ju köra in-ears - eller så väljer man Blue's Mo-Fi lurar, vars huvudbygel vilar lite längre fram och alltså inte trycker ihop håret mitt på huvudet. De är riktigt trevliga och låter juste. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt svårt att ha någon åsikt om du inte lägger upp en bild på dig själv med den här frisyren.

I dag lyssnar ju alla i hörlurar hela tiden. På något sätt kanske man skulle kunna göra ett nytt mode av detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...