Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Den där är ju en sån klassiker att den är känd utanför vårt snäva musikeruniversum 🙂

Man kan ju för fan inte ens säga ordet "cowbell" i en studio förrän folk står och citerar "more cowbell" och high-fivear varandra och jag måste gå och ta en kopp kaffe till.

• Gilla 1
Posted

Då vet vi vad vi skall göra på nästa IRL Top Floor... 🙂

Posted

"I've got a fever. And the only prescription is more cow bell!".

Lyssnade på originalet men blev besviken. Koklockan ligger rätt lågt. Det är väl att den ligger och maler som gör att den upplevs som att den är rätt dominant.

Posted

Frågan är väl snarare om det är någon som inte känner till den i dagsläget? För övrigt är inte alltför mycket förankrat i verkligheten- även om sketchen i sig är gjuten (även efter 15 år):

http://en.wikipedia.org/wiki/More_cowbell

Inte längre eftersom jag sett den nu 😑

Posted

Fattar en vad det är med där här sketchen men jag får inte nog av den. Har har sett den flera gånger och blir lycklig varje gång

Posted

Det är den bästa SNL sketchen någonsin! Det går inte att titta slut på den. Misären var total efter att den hade raderats från Youtube och lyckan desto större när den dök upp på nätet igen.