Jump to content
Annons

Pluggbloggen uppdaterad: Mina nuvarande favoriter


Jon Rinneby

Recommended Posts

Mina nuvarande favoritpluggar

- Eq (Transparent) - Fabfilter Pro-Q 2, Eiosis AirEQ Premium

- EQ (Färgad) - Sly-fi Axis, Clariphonic mkII, Custom EQ

- Kompressor (Transparent) - TDR Kotelnikov, Elysia Alpha

- Kompressor (Färgad) - Sly-fi Deflector, Klanghelm MJUC, Disto

- Limiter (Transparent) - Fabfilter Pro-L

- Limiter (Färgad) - AOM Invisible Limiter

- Delay - VoS NastyDLAmkII

- Reverb - Valhalla

- Chorus - Sknote DDD

- Distortion - NI Supercharger, Kush Audio Pusher

- Preamp - Lindell 6X-500, Soundtoys Radiator

- Ljudförbättrare - Brainworx bx_refinement, Parallell LIFT

- Rullband - U-He Satin, Slate VTM

- Kanalstripp - Slate VCC 2.0

- Mastring - iZotope Ozone 5

- Övrigt - Zynaptic UNFILTER, Sknote Cuttertone, KClip, Soundbrigade, Soundtoys Little Microshift, Little Alterably

- Inspelningsprogram - Reaper 5

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag undrar om du skulle kunna skriva något om de presets som följer med produkterna när så är fallet. Om de är användbara osv. Såg på filmen om TDR Kotelnikov att man har en defaultinställning, så jag antar att det följer med ett antal presets, men de omnämns icke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om du skulle kunna skriva något om de presets som följer med produkterna när så är fallet. Om de är användbara osv. Såg på filmen om TDR Kotelnikov att man har en defaultinställning, så jag antar att det följer med ett antal presets, men de omnämns icke.

Bra tips, det ska ja absolut lägga till. För övrigt medföljer den några presets för master-busse, någon för trummor och någon för sång om jag minns rätt.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Många parametrar! 😲

Tycker Waves DeEsser fortfarande gör jobbet de flesta gånger. Behövs mer tweakmöjligheter sidechainar jag en kompressor.

Äsch, ja tar bara en preset och drar lite i threshold tills de låter bra. Väldigt tranasparent de-esser, och billig! 🙂 Var länge sen jag använde waves, men vill minnas att den gjorde jobbet bra.

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra recensioner. Läser alltid din blogg 🙂

Tycker fortfarande det känns avigt att krav på Ilok2 ses som "gratis". Förstår hur man menar, men för den som inte har en så kostar Ilok2 400 spänn, plus inte världens enklaste mjukvara.

Enda skälet Slate kör Ilok för gratisprodukter är nog för att registrera så många kunder man kan, så man kan skicka ut reklam sen. Surt sa räven.

Men nog låter Revival smaskigt alltid. Väldigt analogt o fett. Briljansen är riktigt härlig, låter "dyrt". 😎

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker fortfarande det känns avigt att krav på Ilok2 ses som "gratis". Förstår hur man menar, men för den som inte har en så kostar Ilok2 400 spänn, plus inte världens enklaste mjukvara.

Finns det någon programvara som är gratis med det resonemanget? Mycket mjukvara kräver t ex att du köper en dator för att kunna köra den, du måste betala dina elräkningar för att kunna starta datorn o s v 😉

Redigerat av JJRockford
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Pluggbloggen är uppdaterad med Revival - Allt-låter-lite-bättre-pluggen

http://bloggar.m3.id...battre-pluggen/

mvh Jon Rinneby

Har aldrig kört någon av Slate-pluggarna, men pluggar som nästan automagiskt gör att det låter bättre är ju alltid bra! 🙂

Så det blir nog till att skaffa en sådan där.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har aldrig kört någon av Slate-pluggarna, men pluggar som nästan automagiskt gör att det låter bättre är ju alltid bra! 🙂

Så det blir nog till att skaffa en sådan där.

Jo, men jag tycker nog det kan vara värt det 🙂

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Molot! Den hade jag glömt att jag hade. Den är ju helt fantastisk. Jag älskar kompromisslösheten. Det är som att den säger att om den inte funkar i mix så har du inte fel kompressor för ljudet utan fel ljud för kompressorn. If that makes sense... 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vägrar använda den! Absolut fulaste plugg jag sett i hela mitt liv. Jag kväljs när jag ser den. 🤪

Men jag har provat den. Den låter inte dumt. Vladg är seriös och har även gjort Limiter nr6 som är lite 'underground' mojo limiter och väldigt omtyckt av många.

Jag nämnde väl att Molot är fuul!?

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vägrar använda den! Absolut fulaste plugg jag sett i hela mitt liv. Jag kväljs när jag ser den. 🤪

Men jag har provat den. Den låter inte dumt. Vladg är seriös och har även gjort Limiter nr6 som är lite 'underground' mojo limiter och väldigt omtyckt av många.

Jag nämnde väl att Molot är fuul!?

Det är insidan som räknas 🙂

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Får prova ryssen!

"8x oversampling" - Vad innebär det?

Här kan du läsa om fenomenet: http://recording.org...xplained.48087/

mvh Jon

Molot är ju supersnygg!!! Smaken är som...:-)

Vladg är enligt mig inblandad i några av de allra bästa pluggarna som finna att använda: Nova 67p, Limiter no 6, Kotelnikov, VOS slick EQ m fl

Instämmer 🙂

/Jon

Molot! Den hade jag glömt att jag hade. Den är ju helt fantastisk. Jag älskar kompromisslösheten. Det är som att den säger att om den inte funkar i mix så har du inte fel kompressor för ljudet utan fel ljud för kompressorn. If that makes sense... 🙂

Precis!

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt! Chris förtjänar verkligen mer uppmärksamhet. Verkar vara en mycket sympatisk person med ett eget sätt att tänka när det kommer till pluggar och jag ger honom gärna mina pengar... Vilket inte har blivit av än, tyvärr, men snart så... 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...