Jump to content
Annons

Starta ett metalband via nätet?


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tack för det Kenny! 😄

Är ju ny här så jag känner ju inte till övriga i bandet mer än att jag mailat lite kort med addic och hört några av hans klipp, samt klippet med Nikkie. Kan man inte få en liten presentation av övriga bandmedlemmar så man vet lite mer vilka som är med i Studiobandet?

Tillbaka till ljudklippen:

Låter bra båda två (addics och Nikkies) men skulle vilja ha ett alterntiv på syntljudet på addics klipp. Har svårt att bestämma mig om jag gillar det eller inte. 🙁 Riffet är bra annars!

Kan du inte ta med ditt tidigare ljudexempel (test4-edit) i låten? Jag gillar det!

Iaf delar av det eller kasta om riffen lite ifall det passar bättre.

Eller är det bara jag som gillar det ljudklippet?

Ska försöka kolla in här oftare men det kan bli lite si och så med det tills jag fått ordentlig ordning på min dator.

/ Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar =). Vore bra om Piccazzo kikade här lite då och då. Skulle vilja att han kom på några fräcka riff.

Vart så Jä..a upptagen med Kampanj åt Apoteket samt Skivinspelning.

Men har ett par dar under veckan som kommer så jag ska

tvinga mig själv att trycka ut ett par Feta Riff ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar =). Vore bra om Piccazzo kikade här lite då och då. Skulle vilja att han kom på några fräcka riff.

Vart så Jä..a upptagen med Kampanj åt Apoteket samt Skivinspelning.

Men har ett par dar under veckan som kommer så jag ska

tvinga mig själv att trycka ut ett par Feta Riff ...

Låter kanonbra. Gör riffet/riffen gärna kompatibla med riffet som jag lade ut här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger detsamma. Ger nog faan i framtida samarbeten här. Känns som om alla väntar på att jag ska jobba fram något. Kul samarbete det blir?

Adda mig på msn om du har det så kan vi försöka komma fram till något, as_666@hotmail.com

Done. Nu jävlar ska det bli bullar av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger detsamma. Ger nog faan i framtida samarbeten här. Känns som om alla väntar på att jag ska jobba fram något. Kul samarbete det blir?

nej det blir ju inget samarbete. har haft lite mkt att göra själv men nu ska jag ta tag i det. Kan ju försöka skriva några riff till gitarren me men då får det ju bli i notskrift eller liknande

Link to comment
Dela på andra sajter

Står ju egentligen stand-by...men ok, stänker in en liten []borttagen[] till introt på "metaltestet"...inga knepigheter...men vad händer efter introt? Samma trumpryl...någon gureräka på det...ett break...ackordbyte...finns det ett textförslag att bygga på....what?

:rolleyes:

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Säger detsamma. Ger nog faan i framtida samarbeten här. Känns som om alla väntar på att jag ska jobba fram något. Kul samarbete det blir?

Jaha...det är ju du som är gitarronanist.. hur tror du det skulle låta om JAG skulle försöka spela sådär j@£$€{{la fort??? fingrarna skulle ju gå av direkt.. 😄

Vem är det som tjatar dá? Jag tyckte låten var kool, men det krävs lite av den som ska göra en fortsättning i gitarrdelen... eller ska jag lägga en samplad stövelknekt i 32:e delar??? ..hur kul skulle det låta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Står ju egentligen stand-by...men ok, stänker in en liten slappad pryl till introt på "metaltestet"...inga knepigheter...men vad händer efter introt? Samma trumpryl...någon gureräka på det...ett break...ackordbyte...finns det ett textförslag att bygga på....what?

😄

Klippet lät bra. Tror att du gillar "slap". Varför inte ha två basister med i bandet? Är det helgalet eller?

Jag börjar bygga på ngt när jag kommer hem ikväll. Men gitarrspel är inte min starka sida. Man e ju inte som addic. Skriva noter går dock bra... Om det nu e någon som kan de 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

😏

Varför inte ha två basister med i bandet? Är det helgalet eller?

Nope...kan bli festligt. Plocka det bästa i vardera och sätt i en mix. Kan bli giftigt. Tycker att introt ska upprepas en gång till med en melodislinga på guran innan låten brakar igång...förslagsvis i samma tonart...och 2-takt...är det hårt så är det 😄

Elda på nu pöjkar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu funderat ut en form vi kanske ska använda... Den ser ut så här..

-INTRO Vi tar det som Addic gjort + den funkiga basen som slaptap har

- VERS

- BRYGGA

- REFRÄNG

- RIFF

- VERS

- BRYGGA

- REFRÄNG

- SOLO

- STICK

- REFR

- REFR

- SOLO alt RIFF

vad sägs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...