Jump to content
Annons

Starta ett metalband via nätet?


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Mutade nu Demonen med lite folköl och tuggummi så nu skall han ratta åt oss 😉.

aha..var det så det hela blev rubriksatt..nåja 😉

Det skulle vara riktigt skoj o göra ett test med något helt annorlunda mot det man gör i normala fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mutade nu Demonen med lite folköl och tuggummi så nu skall han ratta åt oss 😉.

aha..var det så det hela blev rubriksatt..nåja 😉

Det skulle vara riktigt skoj o göra ett test med något helt annorlunda mot det man gör i normala fall...

Tror du fixar det kanon 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena folket, nu har jag äntligen fått liv i datorn igen och reggat mig här på forumet.

Har läst Studiotidningen sen ett bra tag tillbaka och har prenumererat i snart ett år ungefär. Har bara inte kollat in hemsidan eller vetat om detta forum tidigare.

Om ni vill höra hur jag låter när jag väsnas så kan ni lyssna på länken nedan:

http://www.elohimband.com/sounds/erased.mp3

Ett roligt sammanträffande uppstod när jag lyssnade på Addic:s klipp och landade på Aeonics hemsida där jag varit förut och tankat hem musiken... Jag känner Anders Håkansson sen tidigare då han bjöd upp bandet jag sjunger i till en spelning på Hårdstock i Tranås! Var du där med Addic?

Gillade Test4-edit klippet!

Nåväl, ska bli kul att se vart detta leder. 😉

/ Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena folket, nu har jag äntligen fått liv i datorn igen och reggat mig här på forumet.

Har läst Studiotidningen sen ett bra tag tillbaka och har prenumererat i snart ett år ungefär. Har bara inte kollat in hemsidan eller vetat om detta forum tidigare.

Om ni vill höra hur jag låter när jag väsnas så kan ni lyssna på länken nedan:

http://www.elohimband.com/sounds/erased.mp3

Ett roligt sammanträffande uppstod när jag lyssnade på Addic:s klipp och landade på Aeonics hemsida där jag varit förut och tankat hem musiken... Jag känner Anders Håkansson sen tidigare då han bjöd upp bandet jag sjunger i till en spelning på Hårdstock i Tranås! Var du där med Addic?

Gillade Test4-edit klippet!

Nåväl, ska bli kul att se vart detta leder. 😠

/ Jocke

Nämen va fräckt... Va inte där tyvärr. Men hade gärna velat. Gillar ditt growl som in åt tusan må jag säga. Ser fram emot detta =). Har redan skrivit lite faktiskt. Måste spela in skiten och släng upp här. Kör igång ni med så det ryker 😉.

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vad tror ni om detta? Nåt att bygga vidare på? Gjorde bara en liten snutt nu för att kolla om ni är med på samma spår. Träligt att göra en hel låt som sen kommer slängas 🙂

http://aeonic.se/metaltest.mp3

OBS: Det låter gott vid hög volym 😆

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror ni om detta? Nåt att bygga vidare på? Gjorde bara en liten snutt nu för att kolla om ni är med på samma spår. Träligt att göra en hel låt som sen kommer slängas 😆

http://aeonic.se/metaltest.mp3

OBS: Det låter gott vid hög volym 😉

låter fett. kanske skulle dra upp det ca 20 bpm? lite mnemic över det med synthen..🙂

Mnemic...du sa det =). Därifrån va inspirationskällan 🙂. Jo men fixar du 20 bpm till så visst faan det 🙂

Men är det nånting att fortsätta på mån tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mnemic är feta som fan så det är inte dumt alls. Jag grejar 20bpm snabbare, får väl se hur det går ihop med de andra riffen.

Det fungerar som en av beståndsdelarna i en låt.🙂

haha kalas kalas. Uppmanar alla i gänget att hjälpa och bygga vidare nu när vi väl fått en start =)... Ska se själv vad jag kan göra =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror ni om detta? Nåt att bygga vidare på? Gjorde bara en liten snutt nu för att kolla om ni är med på samma spår. Träligt att göra en hel låt som sen kommer slängas 🙂

http://aeonic.se/metaltest.mp3

OBS: Det låter gott vid hög volym 🙂

Jag trodde ni skulle spela metal? Det här låter ju mer som dansband meets Polka? 😄

eller så är det stenhårt! 🙂

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Woaooo.. det låter som ett fett intro.. fick en stråk-idé men kunde inte tonartsbestämma kompet, så den fick gå..

Ska låten ånga på sen i typ 200 med Rob halfordfalsett o hela kit'et.. 🙂 fräckt..

det här blir bra .. om virveln får bli behandlad med grova trädstammar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Woaooo.. det låter som ett fett intro.. fick en stråk-idé men kunde inte tonartsbestämma kompet, så den fick gå..

Ska låten ånga på sen i typ 200 med Rob halfordfalsett o hela kit'et.. 🙂 fräckt..

det här blir bra .. om virveln får bli behandlad med grova trädstammar 😉

ojojoj... etta verkar bådande =). Tonart C-moll. Kör gitarren nedstämt till C nämligen.

Tror att detta kan bli kalasbra. Men har inte hört några åsikter från alla än. Skulle vilja höra vad alla tycker. Hoppas på det bästa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart är alla?

Här...laddar upp så sakteliga... 😉 ...smörjer in bashalsen med vaselin så att det kan gå undan... 🙂

Låter bra det 🙂. Alla andra? Nån som jobbar på nåt?

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag är ju iofs trummis & alla vet ju hur trummisar är.. 😉

Det är nog bättre att ni strängbändare får stå för riffen, har dessutom inte tid över nu ens..🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vart är alla?

Här...laddar upp så sakteliga... 😉 ...smörjer in bashalsen med vaselin så att det kan gå undan... 🙂

Låter bra det 🙂. Alla andra? Nån som jobbar på nåt?

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag är ju iofs trummis & alla vet ju hur trummisar är.. 😉

Det är nog bättre att ni strängbändare får stå för riffen, har dessutom inte tid över nu ens..🙂

Jo det förstås. Men vart är alla snöretöjjare da? Behöver komma vidare. Brojd du kan ju lira gura också 🙂... Ös på..... Fixar inte detta ensam.

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...