Jump to content
Annons

Starta ett metalband via nätet?


Ken Kängström

Recommended Posts

Morsning.

Nu är det såhär att jag har provat detta tidigare med tex Neko och andra och det är kul och lätt. Vill smälla ihop ett gäng kompetenta musiker som tillsammans skriver musik och spelar in sina respektive instrument hemma i hushållet eller vart som helst.

Provade detta innan i det stora "samarbetet" som vi försökte med tidigare. Men blev snabbt trött på att allt jobb skulle hamna hos mig. Nu försöker jag igen med lite seriösare baktanke där vi alla ska ta initiativ och inte låta detta styras av någon.

Detta kan bli kanonskojj och jag föreslår som vanligt genren Göteborgsmetal 😄. Skulle också uppskatta gitarristplatsen iom att det är det enda jag klarar av 😏.

För att inte överbefolkas så skriver jag ned en sättning nu att utgå ifrån.

skönsång: Nikkie

Growl: The_voice

Kör: Brojd

Gitarr: Addic

Gitarr2:Piccazzo

Keys: Brojd

Bas:robertus (reserv:Slaptap)

Trummor:PzYkBrYt

Ljudtekniker: Demonen

Ev trummprogrammering: Addic

Någon som hakar på mina spår? Tack och adjö till vidare.

//Den experimentlystne.

OBS: När nya versioner och låtförslag kommer så slänger jag upp en länk här.

Låtförslag 1: http://aeonic.se/metaltest.mp3

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 210
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kanske skulle sätta mig som körmeister istället, så blir det plats för fler i projektet?

(Skulle även vilja ha dig som trummprogrammerarreserv (långt ord), ifall fetingmetaltrummis uteblir)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lägga lite ucke. Mean ukuleles from hell!  😄

hahaha... Vet faan inte ens vad det är för instrument... Men from hell låter gott 🙂

Detta är en ukulele. Kan det bli mera metal?

jerkerloudmouthsm.jpg

Edit: Hmm, blev lite väl OT här va? 😆😛 Lycka till med projektet, vågar själv inte ställa upp (trots att jag en gång i tiden delade replokal med At The Gates).

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna ställa upp på drums om ni är en trummis kort.

Sure skriver upp dig... Du kommer nog få en del dubbelstampsjobb i höga bmp 😕

Det är aldrig fel. Problemet är bara hur man skulle gå tillväga med inspelning osv. Får kolla på saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna ställa upp på drums om ni är en trummis kort.

Sure skriver upp dig... Du kommer nog få en del dubbelstampsjobb i höga bmp 😆

Det är aldrig fel. Problemet är bara hur man skulle gå tillväga med inspelning osv. Får kolla på saken.

Ja kolla upp det. Känns som att det är en ganska viktig punkt för att få detta att funka 😕

Vart bor du någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna ställa upp på drums om ni är en trummis kort.

Sure skriver upp dig... Du kommer nog få en del dubbelstampsjobb i höga bmp 😆

Det är aldrig fel. Problemet är bara hur man skulle gå tillväga med inspelning osv. Får kolla på saken.

Ja kolla upp det. Känns som att det är en ganska viktig punkt för att få detta att funka 😳

Vart bor du någonstans?

Göteborg, kommer snart att ha tillgång till en Protools-baserad studio. Hur gör man när man sitter på x Mb trumfiler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nikkie (oregistrerad)

Tjena alla!!

Ny här på forumet,har dock inte kört något i presentationen ännu men det kommer.Vilken typ av sångare önskas till detta? Jag skulle kunna give it a go

om det inte är alltför mycket metall sång som önskas typ Halford,Udo,Dickinsson

utan mer åt det melodiösa , Def Lepard,Whitesnake lite 80-tal alltå 😲 juse stämmsång och så. Men jag provar gärna.Finns det någon grund ide än eller/och

vem gör den?

/Nikkie

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena alla!!

Ny här på forumet,har dock inte kört något i presentationen ännu men det kommer.Vilken typ av sångare önskas till detta? Jag skulle kunna give it a go

om det inte är alltför mycket metall sång som önskas typ Halford,Udo,Dickinsson

utan mer åt det melodiösa , Def Lepard,Whitesnake lite 80-tal alltå 😛 juse stämmsång och så. Men jag provar gärna.Finns det någon grund ide än eller/och

vem gör den?

/Nikkie

Jag älskar verkligen def leppard =). Men kör ett försök tycker jag.

Vore fräckt med både growl och skönsång. Hårt på verserna och melodiöst på refrängerna 😲.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nikkie (oregistrerad)

Ok! det kan ju vara en soft ide med delad sång, jag är på 😛 !! Jag kan ju maila dig

ett smakprov på hur jag låter om du vill höra, om jag skulle passa in på det som är tänkt.

Rock on /Nikkie

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok! det kan ju vara en soft ide med delad sång, jag är på 😛 !! Jag kan ju maila dig

ett smakprov på hur jag låter om du vill höra, om jag skulle passa in på det som är tänkt.

Rock on /Nikkie

Lägg gärna upp ett klipp här i tråden om du vill så vi alla kan höra. Lite skojjigare så =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att ställa up på Gura nr 2 ..

Kommer visserligen att vara rättt upptagen i sommar med en skivinspelning ,

Men spela in ett Komp å Solo lite då å Då hinner jag nog med ...

Vem ska redigera och Mixa ? ..

Kan även erbjuda trummis möjlighet att spela in trummor hos oss i fall det behövs ..

Fast vi sitter i STHLM förstås ...

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...