Jump to content
Annons

Hörlurar som komplementerar KRK


linus500

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle behöva lite tips på schyssta hörlurar som komplement till mina KRK rokit 5. Ideellt så ska jag kunna prodda med hörlurarna för att sedan lyssna med monitorerna och det ska låta bra, eller "likadant".

Budget ca 2000, men måste man sträcka sig längre så tipsa gärna på ändå!

Tack så mycket för er tid och hjälp! (obs: jag har gjort en liknande tråd en tid tillbaka, tänkte bara kolla av om det har kommit upp något nytt)

Mvh Linus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svårt värre det där. De mixlurar (oftast öppna) som brukar anses bäst har inte mycket bas att hurra för alls.

Sen är jag ganska säker på att vi alla hör lite olika, även unga människor som inte hunnit förstöra hörseln.

Av alla lurar jag haft och har tycker jag de slutna ATH-M50 är de som låter bäst, jag gillar dem bättre än de dyrare HD-600 jag har. Dom kan du få köpa, jag använder dem sällan. ATH M-50 låter ganska likt ett bra normalt lyssningsljud. Att man ska sitta o mixa utan nästan nåt bastryck är helt obegripligt tycker jag. Om man tex boostar en basgitarr 2 db vid 40 hz o lyssnar i de flesta lurar hörs ingen förändring alls i tunna lurar. Gör man samma eq-rattande genom de mindre monitorer plus sub jag har hörs det direkt. Samma med ATH-M50, i dem hörs det lite grann i alla fall.

Jag väntar på ett par German Maestro lurar, det ska bli kul att få lyssna på speciellt basen i dem…

http://www.german-maestro.de/US/gmp8300dprofessional.htm

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har förstärkare som orkar driva HD600 så är ett par begagnade en mycket prisvärd deal. Nackdelen är väl att de är lite förlåtande, laid-back och något varma i klangen. De uppför sig dock väl, inget som sticker ut och du får nästan infra-bas ur dem (och då menar jag på intet sätt att det är lurar för basnarkomaner - mellanregister och diskant hanteras fint som snus).

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har förstärkare som orkar driva HD600 så är ett par begagnade en mycket prisvärd deal. Nackdelen är väl att de är lite förlåtande, laid-back och något varma i klangen. De uppför sig dock väl, inget som sticker ut och du får nästan infra-bas ur dem (och då menar jag på intet sätt att det är lurar för basnarkomaner - mellanregister och diskant hanteras fint som snus).

Ok, fint! ska kika på dem. Tack så mycket för din kontribution!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tänkte bara meddela att det blev ett par ATH-M50. Gillar dem än så länge, bra komfort och ljud, hållbar kabel!

De är även mina favoriter att mixa i fast jag har en mindre drös lurar att välja på, även öppna HD600 och DT 990 Pro. Ganska lätt att ställa nivåerna i ATH-M50. Sen kan man ju lyssna även i andra lurar o monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...