Jump to content
Annons

Nya högtalare


Jackeman

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Okej! Syftet är att de ska stå vid datorn och användas lite till allt möjligt tex musik,xbox,FL studio osv . Såg att länken blev lite otydlig men skickar med en ny https://www.hifiklubben.se/hogtalare/aktiva-hogtalare-till-t.ex--pctv/cerwin-vega-xd3-/ .Men var de dem du tänkte på också?

Redigerat av Jackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä tänkte på CW play it Loud.. i första länken. Dom små har jag inte en aning om ..Du är nog ute efter När fälts monitorer..Men dom där Duger nog som allround Högtalare ..menar du kan göra det du vill med dom utan problem .. om man nu ska leka lite..

Skulle nog se på ett Logitec med sub bas .2.1 system om du vill brassa på med bas ..

Vi musiker är kräsna individer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror ni om dessa http://www.netonnet....ii/125716.4176/ Man får ju såklart vad man betalar för men de verkar ändå ganska prisvärda

Inget jag har hört, de kan nog låta riktigt hyfsat när du sitter o mixar. Men om om du sen spelar upp mixen nån annanstans kommer det ganska säkert att låta så illa att du blir förvånad. Grovt gissat kan det vara så att de här (samma med de små Cervin Vega) ger en så svag o otydlig mid att det blir tvärtom när du spelar upp mixen i andra system så blir det tvärtom, massor med fult skruvad mid o tunt med både bas o diskant.

Ska du mixa är det nog bättre med ett par bra hörlurar. Eller i alla fall mindre dåligt än ett par datorhögtalare.

Har du inga föräldar eller nåt du kan sno en gammal fin stereoförstärkare av? Då kan du köpa passiva bra stereohögtalare o komma billigare undan.

Annars tycker jag tioset om Yamaha HS80 var kanon. Såna finns beg ibland. De är gjorda för att mixa i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...