Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Jag har en äldre Samsung Blueray spelare med smart-tv men den har äldre programvara i sig så netflix finns inte med av någon dum anledning. Däremot finns bl.a.viaplay i den.

Men jag vill kunna se netflix oxå men kan ju förstås använda lapptoppen men orka dra med sig den varenda gång jag åker hem. Men en nyare och större Samsung smarttv är jag sugen på. Men chromecast är ju ändå en billig variant.

Såatt!

Åxå sugen på smarttv men men så atteh de få va ett tag. 😑

Årets första PT! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Provat chromecast någon? Funkar eller? Tänkte köra den via min iPhone 4s. 😑
Inte många iOS-appar har stöd för Chromecast. YouTube-appen funkar såklart och webbläsaren Chrome - men Chromecast fungerar verkligen mycket bättre från en dator som kör Plex.

Försökte förresten köra video från Chrome på en PC till en Chromecast varpå videon skalades precis som webbläsarfönstret. Så det blev inte pixel-perfekt utan fick ändra storlek på webbläsaren tills den svarta ramen runt filmen var så liten som möjligt.

Jag hade verkligen valt en AppleTV om du har innehållet i en iPhone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha har ni Kaffrat nå då idag 😄

Jag har insett mitt kaffeberoende så jag har absolut druckit kaffe för att undvika huvudvärk.

Ser fram emot kvällskoppen (inkl. chokladboll) när barnen har somnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

en kopp har det blivit 😮 körde första gympasset i mitt nya schema idag också. nu när bakfyllan släppt håller jag på att städa efter nyår också. vem kunde tro att fulla människor är så stökiga.

Bra jobbat, själv körde jag på 2 st dubbla irish coffee. Måste väl vara likvärdigt eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

USA - Ryssland nu-- jo då.

Jag hejar på ryssland. Sverige brukar väl ha lättare för ryssarna, och ryssarna brukar vara grymt motiverade mot USA. Det är vinnaren i denna matchen som sverige ställs mot om de vinner mot finland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du dricker nästan lika mycket som jag. Låter inte hälsosamt.

så länge jag inte dricker varje dag eller på vardagar är jag inte orolig. Att jag dricker mer nu beror på att jag har 2,5 l vispgrädde som jag behöver göra åt. Ren snålhet alltså xD

dl ska det vara, annars hade det blivit jävligt mycket irish coffee...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Så jag hoppas p å svenskt guld, finskt silver och amerikanskt brons i varje VM. Men nu blir det ju inte så år.

2-0

eller 0-2 om man heter K9

😛 Grattis! 🙁
Link to comment
Dela på andra sajter

så länge jag inte dricker varje dag eller på vardagar är jag inte orolig. Att jag dricker mer nu beror på att jag har 2,5 l vispgrädde som jag behöver göra åt. Ren snålhet alltså xD

dl ska det vara, annars hade det blivit jävligt mycket irish coffee...

jamen då är det inte så illa. jag dricker regelbundet på vardagar. däremot aldrig hemma själv. alla vi alkoholister har våra gränser som får oss att känna oss bra med våran konsumtion.

Link to comment
Dela på andra sajter

jamen då är det inte så illa. jag dricker regelbundet på vardagar. däremot aldrig hemma själv. alla vi alkoholister har våra gränser som får oss att känna oss bra med våran konsumtion.

Om man super hemma själv för att trösta sig för att man är hemma själv, då kanske man eventuellt har problem. Jag tycker om att vara hemma själv, så jag hoppas och tror att det inte är något tröst-beteende, och då borde det inte vara något problem... vilket är ytterligare ett tankesätt att känna sig bra med konsumtionen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...