Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Ja. kan man få bort den irreterande l överliggande listen?

Edited by rammega
Annons
Posted

? Vilken dialog? Cubase är fullständigt fullproppad med onödigt gui-bling-bling. Och tyvärr gör det produkten sämre då det tar upp värdefull skärmyta.

Posted

Minns fanns inte, men tror den inställningen kan ligga under preferences sedan under Ngn av grupperna.....

Posted

Jo jag har rotat överallt.

Som sagt:. detta jävla lull lull.

Vi som håller på med musik är inte intresserade av att ha en julgran till applikation.

Fan lägg ner krut på bra transperanta pluggar istället. men nu har man valt CB en gång i tiden. Och så får det bli för mig.

Posted (edited)

Genomskinliga pluggar? Hur ska du då se dem.. ?

Ta en skärmdump o visa äckel-listen. Jag fattar inte whaddayamean

p.s Jag fattar vad du menar med transparent, så gå inte i taket.. 🙂

Edited by Lundin
Posted

Ha ha ha. Ok vi gör så här. Menyraden som normalt låg längst upp i prodjeken har nu brytits ut och lagts i överkant ovanför prodjekt.

Posted

Ha ha ha. Ok vi gör så här. Menyraden som normalt låg längst upp i prodjeken har nu brytits ut och lagts i överkant ovanför prodjekt.

???

Posted

Aha!

Det är maximerat och går inte att ändra. Det var lite dumt om man inte vill att Cubase ska ta upp hela skärmen.

Om du maximerar det aktuella projektet, så bäddas listen in i projektfönstret istället, som det brukar vara.

Numera kör jag med en stor skärm, så jag vet inte om maximeringen ställer till med samma problem som det har gjort tidigare med flera skärmar - men testa och se vad som händer...

Posted (edited)

Men en annan grej är ju att om man har mixer uppe och klickar på något bredvid så minimerar den automatiskt. Hur får man den att stanna?

Edited by rammega