Jump to content
Annons

Dennis Leary Unplugged MTV

Recommended Posts

Guest musik
Posted

Hej!

Såg en grym konsert med en oerhört skicklig entertainer verkligen... Fick sedan reda på att han hette Denis Leary och bara hade gjort en och annan "riktig" låt, på en och annan cd. Men den konsert jag såg "MTV Unplugged" var en fullängdare. Hur får jag tag på en inspelning av den?

Det är lustigt ändå, vissa artister lägger man inte märke till alls på skivan, de passerar bara förbi, men sedan när man ser dem live så är man helsåld. Så var det med denna Dennis Leary, med en MTV Unplugged med Björk, med Eagles konsert (som jag ändå hade hört på skiva i tre decennier) och i viss mån Pete Townsend på teve...

:musik

Annons
Posted

Är det hela konserten du vill ha tag i? Vet inte hur det är med den, men han brukar ha en och annan låt med i sina shower. Han är stand-up-komiker. Kolla in "No cure for cancer" och "Lock 'n Load". Dom vet jag finns ute och har några låtar med.

Guest musik
Posted

Hej!

Mailade MTV, men inte ens DE visste hur jag skulle få tag på den där konserten (som f.ö. var dryga timmen kanske).

Ja... det gäller hela konserten, och på dvd/vhs.

:musik

Guest kryotank
Posted

Vet att jag har MTV-unplugged någonstans på VHS...

"My Kids" på Lock'n load är helt vansinnigt rolig...

Har förresten lock'n load också nånstans..... kanske dax att spela över lite till DVD...?