Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted (edited)

Kom igen nu. Jag vet att ni vet svaret. Ni vill bara jävlas. 😆

Edited by ChrioN
Posted

Jag har en 266xl men har ingen aning om vad det är för skillnad....sorry. 😛😆

Har knappt använt den heller förresten...sedan jag skaffade UAD-1 kortet.

Sorry, helt värdelös inlägg detta. Från mig...lixom. Sorry.

😆

Posted (edited)

Har du lust att sälja den till mig?

andrahandsvärdet är ju skithögt på dom om man kollar på vendolin och jämnför med thomann. jag ger dig 1200kr! 😆

Edited by ChrioN
Posted

Minns inte hur 266'an såg ut. Men jag har använt både 166 och 166XL och skillnaden där är att 166XL har fler funktioner (har för mig att 166 saknade attck och release). Soundet är i princip det samma.

Guest spandaux
Posted (edited)

Så vitt jag vet skall det inte vara någon skillnad förutom designmässigt, dom har faktiskt samma spec till båda två också. Se efter själv; http://www.dbxpro.com/manuals.htm

Jag har en själv och kanske köper en till i framtiden om jag skulle känna mig seriös nog att spela in livetrummor. Jag kan verkligen rekommendera den, den komprimerar riktigt snyggt på nästan allt. Prisvärdare kompressor får man leta efter! Speciellt med tanke på vad jag prutade ner den till..

Edited by spandaux
Guest MrPhil
Posted (edited)
Någon som vet skillnaderna mellan dessa? Det enda jag vet är att 266XL är en nyare version av 266an.

Har en 266XL. Tidigare ingick den i Project1-serien tror jag.

Jag har också en 286 project1 & det finns inte threshold o ratio på den, utan det är ersatt med uttrycken drive o density. Otroligt oandvändbart.

Ingen vettig skala heller, utan bara off - max, eller 1-10 eller nåt.

Det är tydligen ändrat idag.

Kan hända att samma skillnad finns för 266:an?

Edited by MrPhil
Guest MrPhil
Posted
Jasså är det så det är Mr Phil? Visste jag inte...

Har oxå en 286 projekt1 och använder aldrig dom rattarna. Blir vasst ljud.

jag har fortfarande inte klurat ut vad jag egentligen gör när jag vrider på dem, men jag tror att drive ska vara som threshold/ratio, o density ska vara attack/release i konstiga kombinationer. Fast density verkar agera snabbare ju mer man vrider den åt höger..... jag blir inte speciellt klok av den... 😳

Kanske borde läsa manualen om jag hittar den 😉

Posted

Har hela tiden trott att drive är nån slags rörsimulering. Ju mer man vrider desto mer dist/rörvärme lägger den till... Jag har ingen koll heller hehehe.

Jaja. Vem bryr sig. Den är inget vidare ändå. 😳