Jump to content
Annons

Hörlursförstärkare till bose qc15


Fenerim

Recommended Posts

Hej

Idag har jag kopplat mina hörlurar till receiver Yamaha rx-v363 men känner att jag inte får ut tillräckligt bra ljud.

Någon som har tips på bra hörlursförstärkare till qc15 hörlurar eller ska man satsa på en ny receiver? Budget 3000-4000 kr

Har tittat denna hörlursförstärkare

http://www.prisjakt....t.php?p=1866631

och denna receiver

http://www.prisjakt....t.php?p=1698641

MVh Ea

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som att problemet ligger hos din förstärkare. Är det så på alla val av ljudkällor, alltså både när du spelar upp musik med en cd-spelare in i förstärkaren och när du har en dator inkopplad? Om du har kopplat din dator in till förstärkaren så kan det vara så att datorn inte skickar ut tillräckligt med signal, och då måste du kompensera för det genom att vrida på högt med volym på förstärkaren.

Edit: Personligen tycker jag att en billigare hörlursförstärkare skulle räcka utmärkt till dig. Synd att lägga så mycket pengar när hörlurarna är billigare och skillnaden förmodligen inte skulle märkas mellan en billigare och dyrare hörlursförstärkare.

Redigerat av KlasVonKlas
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara när jag lyssnar med hörlurar, annars låter det bra.

Jag har kopplat en optisk kabel från TVn till förstärkaren.

Provade koppla hörlurarna direkt till datorn och mitt integrerade ljudkort ger bättre ljud än förstärkaren

TS

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det helt klart förstärkaren.

Vill du ha en hörlursförstärkare med usb och digitala ingångar? Annars kanske det skulle räcka med en med bara analoga ingångar. Jag är inte helt säker, men jag tror att det alltid matas ut ljud på MD/CD-R Out (Rec) på förstärkaren, oavsett vilken ingång man har valt, detta för att kunna spela in ljud på t.ex kasett eller cdbrännare. Där skulle man kunna koppla in en hörlursförstärkare, och då kan du även justera volymen med fjärrkontrollen 🙂 O så stänga av ljudet till högtalarna också såklart, brukar man kunna göra på Yamaha-recivrar.

Edit: Japp, på fjärrkontrollern jag googlade fram lite snabbt finns en mute-knapp

Redigerat av KlasVonKlas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...