Jump to content

En låtskiss - vad saknas?

Recommended Posts

Har en låt jag som jag känner att det verkligen saknas något i. Jag tycker låten känns lite tunn. Ni kommer höra det också.

Frågan är bara vad som saknas?

Har testat att lägga till en pad men lät inget vidare, la sedan till lite piano som ligger i refrängen, men vet inte om ja tkr de lät bra eller dåligt..

Lyssnar gärna på era åsikter!

Låten:

https://soundcloud.com/paulane-2/vad-saknas

Hej hej!

Go låt! 🙂

Ett par grejer jag hade provat rent spontant efter att lyssnat igenom låten nu är en HiHat som ligger i baktakt mellan kick-slagen för att få en svängigare känsla. Hade också lekt med något nån pluck-synth (arpeggio) eller kanske en pumpande gitarr som ligger i åttondelar i bakgrunden. Det är ett gött beat du har men det behövs nått lite mer drivande i det.

Hoppas du hittar nått, lycka till!

-ingo

Lite mycket lågbas i början där va? Ojojoj.

Problemet är att du inte har nåt "komp" du har alldeles för mycket som bara spelar uppe i diskanten...inget "kött".

Vissa partier är lite trista också. Lek med arret och bygg mycket mera. Låter lite stel spelat också. Sen låter som att "nu jävlar lyfter det" men det händer liksom aldrig.

För mycket låg sub, inga köttiga stackade syntar och en lite tunn "leksaksmelodi" ( tolka det inte fel nu.) annars tror jag idén kan bli ball om du utvecklar den vidare.. jag tycker att det enkla du visar upp här behöver något mer aggressivt som bryter av.. ( stackade sågtands syntar brukar vara ge en sådan massiv och bra effekt om det görs rätt. ) man tröttnar rätt snabbt på det kött-fattiga i den här dieten.

Lajja vidare.