Jump to content
Annons

Thimmie Englund och Addic med hårdpop ;)


Vad tycker ni?  

19 röster

  1. 1. Vad tycker ni?

    • Låt och produktion godkänd
      14
    • Låt godkänd, produktion underkänd
      1
    • produktion godkänd, låt underkänd
      2
    • Låt och produktion underkänd
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Beundraren

* ARTIST/GRUPP: Thimmie Englund

* GENRE: Rock/pop

* LÅTLÄNGD: 4:17

* KOMPOSITÖR: Thimmie Englund

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* EV. MEDVERKANDE: Kenny Kängström

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://aeonic.se/beundraren.mp3

Hejsan igen. Nu fick vi ett ryck till och lekte till det lite. Thimmie skrev en kalasbra låt som vi spelade in i min hemmastudio. Vad tror ni om detta?

Thimmie Englund - Sång, Akke gura

Kenny Kängström - Elgitarr, programmering

MVH//Kenny och Thimmie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fet låt, bra sång, snyggt jobb..bla.bla.bla.. känns onödigt att behöva rada upp superlativer här..ord känns överflödiga helt enkelt..

SÅngen låter lite stor mot ljudbilden.. rent frekvensmässigt tycker jag den har lite, lite för mycket kropp runt 250hz

I övrig finns inte mycket att tillägga, eventuellt att visa sångfrasers ändelser låter sångpedagog... skitsnyggt rasp i rösten iaf, precis som det ska vara.

4.89 på en 5gradig skala

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, "helt försvunnet, upp i rööö.." - då tänkte jag "röva".. Men det var visst "rök" =)

Mixen låter klockers i lurar iallafall, så när som på elguran, den är lite hög. Bra sångröst, trevlig låt! En 4a.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju finfint det här 🙂

det enda jag kan "klaga" på är ljudet på den akustiska gitarren, antingen är det en sämre gitarr eller så har ni inte varit riktigt noggranna vid inspelning/mix. Sen låter den lite ostämd också men där är jag sjukt petig 😎

bra jobbat guys!

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig funkar verserna där sången bygger på fingerplocket medans refrängen blir lite slätstruken och sångmelodin letar efter stöd i kompet...mera självständig sång i refrängen 🙂

men en bra början..... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ... inte dåligt, men jag tycker:

1) Elgitarren som kommer i refrängen hörs för mycket. Det är liksom bara en matta av brus som dödar resten av refrängen.

2) Texten är kanske lite gymnasiepoetisk. Men å andra sidan skriver inte jag heller några fantastiska texter!

Påminner en del om Nina Rochelle ...

Link to comment
Dela på andra sajter

demoniqus

Hejsan. Tackar så mycket. Hade tyvärr inte möjlighet att referenslyssna då. Det vi hade va ett par hi-fi högtalare och 2 olika lurar. Ska se över det =).

nurfen

Märker själv att distgitarren är lite för tunn och spretig. Slår igenom mixen lite obehagligt. Men så lät det inte hemma 😲 . Men som sagt. Måste referenslyssna lite mer.

The Mr

Klar vi e snälla 😉

Tackar

Pluffo

Ska hälsa honom det =).

Thimmie sluta smygläsa och regga dig nån gång 😉

lavrell

Vi använde oss av en stormembranare (minns inte vad den hette) och en SM57 under uppmickning. Det enda vi hade tillgängligt så att säga. Tyckte som du först att det vart lite kasst men tycker nu att det blev en skön kontrast emellan den rena sången och den sunkiga akkan. Det vart aningen ostämt dock 🙁

Synd att man inte hade mer tid bara.

Krumhorn

Är det bra eller dåligt? 😉

karl

Vi va faktiskt på väg att läga 2 stämmig på refrängen kör men tiden, tålamodet och CPUn började ta slut 😆

Twilight_Zound

Det måste nog göras om tror jag. Sången hörs olika mycket i olika lyssningar. Får se över mixen lite igen.

AndyPandy

Som jag sa till Nurfen så ska gitarrerna ses över lite. Texten tycker jag dock är charmig =). Bra jobbat Thimmie 😉

Tack för responsen. Finns det mer att tillägga?

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar detta. Varför? Det låter fräscht och spännande.

Texten är riktigt bra, den säger en hel del också.

Visst det finns element jag är mindre svag för, men det är bara personliga preferenser, sådant jag lika gärna kan behålla för mig själv. 😲

Bra!!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar detta. Varför? Det låter fräscht och spännande.

Texten är riktigt bra, den säger en hel del också.

Visst det finns element jag är mindre svag för, men det är bara personliga preferenser, sådant jag lika gärna kan behålla för mig själv. 😛

Bra!!

Nad

Tackar så möe =). Kul att du gillar det =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som Kent skulle ha gjort i fall de varit bra..  😄

Hehe, det där var en bra beskrivning. Låten är bra nog för att KENT ska ta det som en komplimang. 😲

Texten vetefan... egentligen är den nog bra, men jag har nån kräk-reflex som kickar igång när det blir för mycket klassiskt smööööör. :rolleyes:

Men din röst är fortfarande finemang. Den har legat bättre i mix på andra alster än här, men det är ju inte röstens fel. 🙂

Bra jobbat.

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Trodde du var hiphopare efter att ha tittat på din bild. Men man ska ju inte döma hunden efter håren. De här va ju mums. Gillar korsningen mellan jimmy jansson, och totta näslund. 😳 Perfekt bakismusik.

Sen ger jag ett plus till rösten. Föll mig väldigt mycket i smaken. (Kanske inte har med låten att göra men de e gött) 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...