Guest maxmaxmax Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 (edited) LÅTNAMN: Art school trauma GRUPP: Happy couples GENRE: POP ( cheesy listening ) LÅTLÄNGD: 02:40 ALLT: Max och Daniel INSPELNINGSÅR: -2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 3 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: http://www.pink-lagoon.com/happy_couples-a...hool_trauma.mp3 art school trauma rest room drama she took it too far in the collage bar head in the can holding her hand cubical-istic, tutor says "risk it!" Hello! Im mr paint-on-ladies Crazy goon, farming snakes in my room im black-and-white Klichée kiss me french and suck on the decadence art school trauma rest room drama art school trauma head in kan-dinsky what was she thinking? Hello! I am a pill consumer Ive got master skill, master skill at feeling ill I talk in tricky words last is now, "now is last is first" on our way to paris Harry begs to marry me Linda films the wedding peter is a cedar tree And we will even be the leaves upon the peter-tree! Art-school would you marry me? art school trauma rest room drama off to the crit makin it stick tutor's in tweed doin' his deeds imperson-istic, having a biscuit Art-school trauma Låt nummer fyra från Happy couples - rykande färsk. Vad tycker ni? EDIT: i vanlig ordning dog daniels host. Edited April 15, 2005 by maxmaxmax Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Tuff sång av tuffa grabbar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reason Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Hur bra som helst När blir det skivsläpp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 Låter bra som vanligt. Tycker inte att denna känns lika naturlig i kompositionen som de tidigare, men jäkligt kul lyssning ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted April 9, 2005 Share Posted April 9, 2005 "Hello! I am a pill consumer"... låter finfint. Öht gör ni två finfina låtar tillsammans. Förmodar denna relaterar till trippelmax skolår...? finfint lixom. puss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Tack för att ni lyssnat och skrivit hörni! Hacke: Ja kanske är det så. Men den handlar minst lika mycket om mina artyfartykompisar. Och oss själva och sådär... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Tack för att ni lyssnat och skrivit hörni!Hacke: Ja kanske är det så. Men den handlar minst lika mycket om mina artyfartykompisar. 😄 Och oss själva och sådär... Finfint. När ska vi dricka bärs med Danny då? Du svarar fan aldrig på mail, din fis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karl Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Gillar 😠 voxen som vanligt och det känns som ett enda stort ljudkollage med referenser från Beatles, 10 cc, Kinks,Edison Lighthouse mm.mm.mm. Alltid klockren känsla...schyssta harmonier....just så okonventionella som gör att lyssnaren spetsar öronen och går iväg på det här 🙂 ......men ni var väl inte med på den tiden va???? 🙂 kalasbra 😄😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neko Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Hur bra som helst. Sitter som en smäck, speciellt refrängen. Inte mycket att invända emot. Grymt arr, och det känns tråkigt att inte ha några elaka kommentarer att leverera. (Du är bäst! Nej du är bäst! 🙂) Härligt jobbat pojks, jag köper skivan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Härligt jobbat pojks, jag köper skivan. Jag piratkopierar den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Förmodar denna relaterar till trippelmax skolår...? För min del det handlar mycket om att ironisera över konstnärliga schabloner. ( Som man själv säkert körde full växel på ett tag ) Vänliga ord av er, det värmer! Och vill man inte vara vänlig får man väldigt gärna ta fram motorsågen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Verkligen bra! Mer lekfull och utåtriktad än de tidigare. Min personliga favorit. Det känns som att ni har jobbat ihop er ordentligt på bara fyra låtar. Tycker definitivt ni ska fortsätta samarbetet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Gryyyym! 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Åhå! Det här är det bästa ni gjort hittills! Grymma melodier, särskilt refrängen. Är det George Martin som skrivit orkesterarrangemanget? Är det en Synful-orkester eller vad? Vad är det för piano? Hittade dessvärre inget att såga. 😲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted April 11, 2005 Share Posted April 11, 2005 Tack ska ni ha! Nu vågar vi mera! 🙂 Henke: George Martin var inte allsinblandad i denna, däremot hans brorsa, Remy. Stråkar och piano är Reasons. Nästan alla ickeakustiska ljud är Reason faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Jodå det fortsätter att hålla klass. Hela Happy couples projektet borde finnas som skiva. Blir lite sotis på texten till "Art school trauma". Jag önskar jag hade skrivit den själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 (edited) Tack Egget! Edited April 14, 2005 by Dumb Dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Samma sköna coola stil men min favvo är Matthew Dullie Park. Ursäkta en fisig randanmärkning men heter det inte [trå:ma] utan a-ljud? Jag kanske ska fråga snubben i Hipp Hipp. Go låt i a f! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickeh Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Länken funkar inte...? 😄 Kanske inte så konstigt med Surftown iofs, men..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Tack för att ni lyssnat och skrivit hörni!Hacke: Ja kanske är det så. Men den handlar minst lika mycket om mina artyfartykompisar. 😄 Och oss själva och sådär... Finfint. När ska vi dricka bärs med Danny då? Du svarar fan aldrig på mail, din fis. Anytime you want. Men det där med Remy Martin var min grej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Finns på Max hemsida: http://www.pink-lagoon.com/happy_couples-a...hool_trauma.mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Ursäkta en fisig randanmärkning men heter det inte [trå:ma] utan a-ljud? svara då Daniel! 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Signert Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Ursäkta en fisig randanmärkning men heter det inte [trå:ma] utan a-ljud? svara då Daniel! 😱 Kan uttalas både "trååma" och "trauma" (där "au" uttalas ungefär som ow i "now"). Sen kan man komma undan med alla möjliga uttal genom att hänvisa till olika dialekter. 🙁 /Magistern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrikmo Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Kalasbra skoj! 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackeman Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Tack för att ni lyssnat och skrivit hörni!Hacke: Ja kanske är det så. Men den handlar minst lika mycket om mina artyfartykompisar. 😉 Och oss själva och sådär... Finfint. När ska vi dricka bärs med Danny då? Du svarar fan aldrig på mail, din fis. 😆 Anytime you want. Men det där med Remy Martin var min grej... Tanken var att vi skulle uppmuntra dig, men du verkar ju ha lyckats med det rätt bra själv. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickeh Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Grym låt! Väldigt Beatles och älskar verkligen texten! 😆😉 ;) Reasons stråkar? *Börjar se verkligt intresserad ut* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 (edited) Samma sköna coola stil men min favvo är Matthew Dullie Park. Ursäkta en fisig randanmärkning men heter det inte [trå:ma] utan a-ljud? Jag kanske ska fråga snubben i Hipp Hipp. Go låt i a f! 😉 Jo, strängt taget så skulle det vara mer "å" och mindre "a", men som Signert redan påpekat är engelskan ett tillåtande språk och låter mig komma undan med "traaaama" tills vi går in i Abbey Road i slutet av året och spelar in den på riktigt. 😆 Skämt åsido så har låten passerat en hel del engelska öron utan anmärkning, så det får duga tills vidare. 😉 edit: och tack för berömmet, allihop! Edited April 15, 2005 by Dumb Dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Jag tror stenhårt att er musik skulle gå hem i England. Ni låter ju mer brittiskt än...eh Kinks! De behöver lite Waterloo Sunset-vibbar därborta. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan Ekberg Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 Lika trevligt som vanligt. Lite avis på er och alla andra som skriver så f-b bra låtar och texter. Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naskur Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Riktigt trevligt sound, ruggigt trallvänligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts