Jump to content
Annons

Genelec 8040 eller 8050 i mitt rum?


MrNy

Recommended Posts

Hej!

Sitter i dags läget med ett par KRK Rokit 5 som studiomonitorer. Då jag ändå behöver ett par monitorer till för min dj anläggning funderar jag på att köpa ett par fina till studiodelen..

Har kollat på genelec och framförallt 8040 samt 8050.

Rummet i sig har en längd på 4,8 * 3,6 m. Jag sitter på kortsidan.

Problemet jag ser är att jag har svårt att få ett avstånd på mer än ett meter till monitorerna utan att komma för nära mitten utav rummet.

Är båda dessa för stora för avståndet?

/Christoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej, tack för feedbacken! Kan påpeka att jag mestadels sitter och producerar klubbmusik där de låga frekvenserna är stor prio.

Jag har också funderat i banorna kring en sub men jag tycker jag har tillräckligt med val att göra när det gäller att få själva monitorerna rätt.. Tycker ni att jag är inne på rätt bana med genelec eller vore något annat bättre? har väll funderat i prisklassen 10-25 000..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

post-29882-0-48967700-1406141944_thumb.jpegpost-29882-0-87290000-1406141957_thumb.jpeg

Jag har akustikmaterial som skall upp. Men vill inte sätta upp det innan jag har valt monitorer eftersom ett par större monitorer kanska måste hamna bakom skrivbordet och då kommer första reflektionerna inte hamna på samma ställe..

Såhär ser rummet ut. Ett alternativ kanske vore att sätta upp monitorer på "klacken" bakom skrivbordet och vinkla dem neråt? Klacken är 1,12 meter hög..

Tack för engagemang!

/Christoffer

Redigerat av MrNy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...