Jump to content
Annons

När reklamen tar över det faktiska innehållet.


Naymari

Recommended Posts

Nu får ni ge er. När jag loggade in fick jag upp betydligt mer reklam på min 13" skärm än faktiskt innehåll på detta forum. Jag vet att ni måste tjäna pengar för att hålla forumet vid liv, det är därför jag avaktiverat min adblock på förstasidan. Men detta känns ju befängt!?

Jag vill verkligen inte få detta att framstå som om jag vet mer om vad som krävs än ni, för det har jag inte den blekaste aning om. Men det förstör ju verkligen upplevelsen av forumet.

Skrivet i all välmening.

/Nay

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Jag pallar inte heller med när det poppar upp rutor... folk blir irriterade..sluta upp med tramset..säljer ni vidare all information om oss till 3e part också eller ?

Min adblock lyckas inte ta bort den där som poppar upp..

De delar information med adtech.de idg.se adspirit.de google.com facebook.net. Om de får betalt eller inte vet jag dock inte. Men dessa säljer i alla fall i sin tur vidare.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är den förste att hålla med om att det ser bedrövligt ut i din skärmdump Naymari. Jag ska se till att det blir prio ett att städa upp på forumet. Ni förstår förhoppningsvis att det är ett komplext maskineri som avgör vilka annonser som ska visas och hur. Jag blir själv ibland (negativt) överraskad över en del annonsformat när jag besöker forumet. Fortsätt komma med synpunkter, det här är högprioriterat för min del.

/Mats

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som stör mest, är popup-fönster som lägger sig över hela inläggen.

Sedan har det kommit idag (tror jag, eftersom det var idag jag reagerade på det), fula annonsblock med stort typsnitt. Det syns både som ett vanligt statisk block - men också utanför allt annat, ute till höger som följer med när man scrollar.

...och så kom popupen plötsligt igen när jag redigerade...

Ibland är det också animerad reklam som verkar ta en hisklig tid att köra igång och under tiden verkar forumet bara vara helt låst...

post-393-0-46519600-1404852436_thumb.jpg

post-393-0-81615900-1404852609_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

De delar information med adtech.de idg.se adspirit.de google.com facebook.net. Om de får betalt eller inte vet jag dock inte. Men dessa säljer i alla fall i sin tur vidare.

Jag försöker så gott jag kan med Privdog extensionen.. men förmodligen är det idiotisk av mig att säga vad jag använder för att blockerar annonsers och trackers då dom använder min information för att kringgå Privdog... Synd att varenda sida man söker numera använder trackers.

För mig personligen är annonserna inte så viktigt utan det är alla trackers dvs som kartlägger mitt surfande från sida till sida.. där dom kan bygga avancerande profiler om mig för att riktiga reklamen bättre.. så det är just den riktade reklamen som förstår internet enligt mig.. alla dessa tracker företag samarbetar också så man är som spindeln i nätet.. Förstår ej varför ni måste ha så mkt reklam...för att driva forumet det känns som intänkterna inte går till själva forumet utan dom finanserar andra verksamheter t.e.x eran tidning. Men ha då mer reklam i den i stället. eller åtminstonde sluta ha trackers på siten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår ej varför ni måste ha så mkt reklam...för att driva forumet det känns som intänkterna inte går till själva forumet utan dom finanserar andra verksamheter t.e.x eran tidning. Men ha då mer reklam i den i stället. eller åtminstonde sluta ha trackers på siten.

Du har nog missat något här... 😉

https://www.studio.se/index.php/topic/105926-nu-blir-studio-100-digital

Link to comment
Dela på andra sajter

Möttes just av helt nya annonser idag, på nya platser. Irriterande.

Dom tar sig igenom ad-blockern med. Dags att uppdatera ad-blockern till nåt kraftigare.

Jag använder google chrome! Där verkar adblockern fungera bättre än i firefox

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder mobilversionen av forumet för det mesta. Mycket stilren upplevelse. Lurar även siten genom att browsern (Firefox på Android) på min surfplatta låtsas vara på en mobil. Det går garanterat att lura siten i en datorbrowser också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reklamen stör inte mig förutom när den är animerad så det går trögare att ladda sidan, eller att det lägger sig en annons över texten man vill läsa. Med mycket reklam så bildar alla budskap/annonser ett slags brus för mig och jag ser inget alls. Jag såg nåt program om att jobba i kontorslandskap med många människor var mindre störande än om man delar lokal med ett fåtal. Mängden röster, mm, bildar ett brus. Verkar funka på samma sätt för mig med reklam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag kommer inte ihåg att jag köpt någonting musik relaterat på grund av reklam nånsin och jag tror inte jag är speciellt unik. Det är väl med det som med annat folk kollar på youtube om nån lagt upp nåt om det man är sugen på att köpa och sen kollar man priser och tillverkare.

Spill av tid och pengar med reklam enligt mig och jag skulle aldrig kunna jobba med det oavsett. Sjukast av allt är ju power break reklamen i hockey till och med i finalerna vid större mästerskap. Men när man knystat om reklamen här förr så har man fått mothugg och en del gillar den tydligen.

Finns det nånting jag inte nånsin kommer att köpa till förtret för PRODJUSER som gör en irriterande reklam här till höger och som följer oavsett att man scrollar så är det deras scenpodiem om jag så vore rik så jag kunde såga guldklumpar med motorsåg och dela ut till folk.

Sorry det kommer inte att hända att jag köper nåt från dom dessvärre och jag tror inte jag är ensam om det heller.

Ica reklamen på TV är skoj ibland men jag handlar aldrig på Ica ändå. Jag tror det läggs ut mycket reklam pengar i onödan folk köper på helt andra grunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen det där, Burnin Sven. Likadant med telefonförsäljare och dörrknackare. När jag vill ha något, så letar jag upp det själv. Jag väntar inte på att någon ska kontakta mig och berätta vad de tycker att jag ska köpa...

Sedan är det ju så, att reklamen behövs för att få in medel för att driva forumet om ingen ska behöva betala det från egen ficka, så vi ska kanske snarare vara glada att det trots allt finns de som vill göra reklam här - trots att många av oss ignorerar reklamen helt - eller har ad-blockers i browsern...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer det sej att de flesta väljer kokakola? Jo, reklamen! Vare sej man vill eller inte påverkas man tro ej annat! Såklart kan man också påverkas negativt men reklamsnubbarna har statistik över reklam och försäljning så de kan sin sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder mobilversionen av forumet för det mesta. Mycket stilren upplevelse. Lurar även siten genom att browsern (Firefox på Android) på min surfplatta låtsas vara på en mobil. Det går garanterat att lura siten i en datorbrowser också.

Har använt den en del också, men blir lite irriterad över följande scenario som händer nästan varje gång:

1. Jag klickar på forumavdelningen jag vill åt.

2. Sidan laddas klart.

3. Jag klickar på tråden jag vill läsa

4. Hundradelen innan jag klickar, har en reklambanner i överkant laddats in och förskjutit hela sidan nedåt.

5. Jag hamnar antingen hos företaget som köpt reklam, eller i helt fel tråd.

6. Jag backar ett steg och gör exakt samma sak igen. Goto 2 typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

På en föreläsning jag var på en gång så sa man att det var vetenskapligt bevisat att det enda reklamen gör är att tala om att företaget finns inte att vi köper mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man undrar ju hur ett forum som gearslutz överlever?

Har svårt att tro att en server tar så mkt betalt att det kräver reklam för att kunna existera...

Det finns alltid frivilliga mod och drar man ner på allt jävla töntiga lull lull så behövs det ingen bandbredd då det är mest text.

Sånt som ett RIKTIGT jävla forum är.

Fjanta er med studio punkt se och få det att se ut som Lunarstorm eller Aftonbladet bäst ni vill med allt jävla tivoli. Men behåll för tusan forumet som ett forum SKA se ut....

Ni har redan facit när ni goofade för några årsen med ert töntiga community... Alla stack!

Nu smyger ni på skiten igen.... Promt envisas att det här är något vi vill ha....

Sug min feta!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
pme (oregistrerad)

Jamen sluta med JÄTTEREKLAMBLAFFORNA för guds skull! Verkar som om siten är hackad eller nåt???

Det går inte, det finns ingen plats kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Blockar reklamen. Är jag på ett musikforum så står jag ut med om det är relevant reklam som musiksaker. Men om bantning, bilar och guds moster....den skiten kan jag vara utan. Ägarna till Studio och tidningen, som nu inte existerar i pappersform, det är väl Bonniers som äger det. De skiter fullständigt i sina läsare och musiker på det här forumet. De vill bara tjäna pengar och det är väl de som trycker på de som jobbar på Studio att vi här ska acceptera vilken skit som helst med all reklam. De tycks tro vi är kompletta idioter. Försämringar och mer reklam kommer knappast locka folk att bli mer aktiva här precis. Snarare tvärtom. Det är färre än någonsin som är aktiva här nu för tiden. Förr var det full fart här men nu börjar det mer och mer likna ett PRO forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär ser forumet ut för mig varje dag, i Chrome + adblock o admunch. Reklamen till höger går inte bort, men det är typ den enda som är kvar. Men som ja skrev i andra tråden så får reklamblockeringen jobba rejält på studioforum, mycket mer än nån annan sajt jag stött på.

2014-08-12_121000.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...