Jump to content

"Resources" - sajter för Logic X, med färdiga presets och patcher?

Recommended Posts

Hej!

Jag håller på att sätta mig in i Logic X.

Är det någon som vet om det finns särskilt bra ..."källor"/"resources" till bra presets för att starta när man gör en låt, eller särskilda effektkedjor. Det finns ju några med från börja, templates, finns såna på nätet?

Hej och tack!

Ola

Har du ens sökt på nätet? Jag knappade in Google och gjorde en sökning på det du söker. Fick dessa som första svar:

http://www.logic-templates.com/

http://www.logicprohelp.com/forum/viewtopic.php?t=13203

Det bästa är ju att göra din egen template som startas upp när du väl vet vad du behöver och hur du brukar jobba. Tar en stund att göra dessa men det är skönt när det väl är gjort. Själv startar jag i stort sett alltid med en tom 🙂

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Christopher Sigmond
      Hej!
      Är klar med en låt som heter Stars. Skulle jättegärna vilja ha feedback på produktionen!
      Intresserad av vilka känslor låten väcker hos lyssnaren, om det är något inte riktigt funkar, något som skulle behöva skruvas på och så vidare. 🙂
      På förhand tack!

• By Nyhetsroboten
      Baton Rouge, Louisiana—February 2020… PreSonus® has released its Ecosystem 3.0 update for StudioLive® Series III ecosystem products. An early adopter of AVB, PreSonus continues to be on the cutting edge of advancing reliable, consistent network performance while moving closer to full interoperability with other leaders in AVB development.
      The newest update builds on many of the advantages that make AVB the most robust audio network option for pro audio. Among the many improvements, this update strengthens PreSonus Ecosystem device connection and stream routing to create the most configurable audio networking environment in its class. PreSonus AVB Ecosystem networks can be configured in complex star and ring configurations that include dozens of StudioLive mixers, NSB stage boxes, SW5E switches, and EarMix 16M personal monitor mixers. With the newly added AVB Auto-connect, any PreSonus AVB Ecosystem device will reconnect its stream routing after being power cycled or temporarily disconnected from the network making it extremely reliable in complex installations or touring rigs.

As PreSonus looks to the future of AVB, its engineering team continues to work closely with other members of the Avnu Alliance to further the advancement of AVB implementation and interoperability. The Ecosystem 3.0 release strengthens PreSonus’ commitment to providing fast, reliable audio networking for the StudioLive Series III AVB Ecosystem of products.
      In addition to an update to Universal Control to support the Ecosystem 3.0 release, the following products require firmware updates for full compatibility and improved network performance: StudioLive Series III mixers (64S, 32S, 32SX, 32SC, 32, 24, 16, 32R, 24R, and 16R), NSB stage boxes (NSB 16.8, NSB 8.8), EarMix 16M personal monitor mixer, and SW5E AVB switch.
      It is highly recommended that all StudioLive Series III Ecosystem customers take advantage of this free update. The new Ecosystem 3.0 firmware is available to registered StudioLive Series III Ecosystem product owners in their My PreSonus account at my.presonus.com.
    • By davveboii
      Tjenare! 😎
      Jag är ute efter ett mixerbord med USB-interface för att kunna spela in trummor med. Vad jag önskar är att kunna mixa varje kanal (trumma) för sig i ett DAW-program, och därför har jag förstått att inte vilken mixer som helst fungerar. Har hört att folk pratar om preamps och mono-ingångar typ, men jag har verkligen inte fattat det där riktigt. Vad ska jag tänka på när jag köper USB-interface? Har ni tips på någon bra mixer?
      Mvh. David
    • By maxh04
      Här är en länk till min första deep house mix, https://www.newgrounds.com/audio/listen/863925.
      Inget speciellt skulle bara vilja ha lite feedback på hur det låter just nu. 🙂
      Några detaljer:
      Namn: House Track
      Genre: Deep House
      Längd: 3:49

Jag kommer försöka att förbättra mina mixar i framtiden och om du vill se mer av mina (publicerade/kommande) mixar - kolla gärna in https://maxh04.newgrounds.com/.
      Har dock inte släppt något mer än denna soundtrack/mix än.
    • By JoannaD
      Hej ! 🙂

Jag har gjort en låt, en slags remix på en egen gammal skum låt (som jag ändå gillar). Det jag önskar feedback på är mixen (och mastringsmässigt). Jag vet inte hur länge jag suttit och mixat och mixat och pillat och ändrat och försökt mastra... Och gjort om, om osv. 
      Jag tycker nu att det låter helt okej, men vill veta vad nya öron tycker. Referens har jag ingen direkt, men något inte alltför modernt och radiovänligt. Det ska inte vara för crisp, men ska ju inte vara för dovt, muddigt eller rörigt heller.

Så alla synpunkter och vad som skulle kunna förbättras (eller om det låter "bra" för vad det är) uppskattas jättemycket. Är det något som sticker ut direkt för er?
      Ha en fin dag! 
      Ps, försökte göra en fil under 2 mb att ladda upp under låtar & filer, men även med 96 bitrate fungerade det inte. 

• Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• Create New...