Jump to content
Annons

Förstärkare till NS10


evilrocker

Recommended Posts

Köpte precis som sagt ett par ns10 och letar och googlar efter en hyfsat billig stärkare till dom.

Hittade en gammal tråd här på forumet från 2006 men den vart inte så informativ. Vet inte om jag vill böka med vintagestärkare som slutar funka efter 1 månad. Så hade vart grymt att hitta något nytt i butik som inte överstiger 3000kr. Tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska dom inte ha lite mer kräm än så? Har läst i olika forum att dom helst ska uppåt 90-120w i 8ohm per kanal?

den ska helst inte ha mycket lägre effekt än vad högtalarna tål har jag för mig - så inte förstärkaren börjar dista om du drar på

men det är viktigast om du ska köra hög volym

mest viktigt är att ohmtalet är ok - förstärkaren ska helst belastas med lika mycket eller mer

om jag minns rätt så här i värmen.... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder en gammal HIFI-förstärkare tidigt 00-tal. Typ en Technics.

Inte massor av effekt men rejält byggd.

den ska helst inte ha mycket lägre effekt än vad högtalarna tål har jag för mig - så inte förstärkaren börjar dista om du drar på

men det är viktigast om du ska köra hög volym

mest viktigt är att ohmtalet är ok - förstärkaren ska helst belastas med lika mycket eller mer

om jag minns rätt så här i värmen.... 😎

Jag har en gammal technics klass A-stärkare hemma, kan ju börja med den (jag spelar inte högt) och se om det låter något. Känns lurigt att köpa en gammal stärkare (som hypats av folk på GS) som pajar efter 3 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...