Jump to content
Annons

Trådlöst?

Herr.A

Recommended Posts

Ohoj!!!

Är på jakt efter ett "trådlöst" system till sångmickar och gitarrister/basister för live spelningar. Har bra mickar så det behöver ja inte.

Tacksam för svar

Annons

Jag har ett Samson Airline (tror jag det heter) för gitarr, tycker att det funkar helt ok för pengarna (listpris ca 3500:-). Funkar olika bra ihop med olika saker. Ihop med min Vox Valvetronix så funkar det alldeles utmärkt, hör knappt någon skillnad på signalen, jämfört med att köra med vanlig sladd. Om jag däremot kopplar in det i ett annat pedalbord jag har (som jag använder när jag inte tar med egen stärkare) så försvinner en del av mellanregistret verkar det som (jämfört med vanlig sladd). i

Sen har jag hört flera som är väldigt nöjda med Mipro's system för gitarr, det ligger nog i ungefär samma prisklass. Och Shure har ju också tagit fram system i lite mer humana prisklasser (mindre än 5000).

Sennheiser Evolution 100, 300 och 500....

Kanongrejer!

Nya G2 serien äger jag inte själv, men jag har testat dem när vi varit ute och spelat har inte uppvisat några instabiliteter.

Snabba att hantera och byta kanaler på ifall det skulle behövas, dessutom är det riktiga metallgrejer rakt igenom....ingen plast hos den tüska kvalitetfirman!