Jump to content
Annons

Studio forum dött?


Supergubben (oregistrerad)

Recommended Posts

Supergubben (oregistrerad)

Jag har tidigare varit inne och läst och kollat i Studio forum. Efter ett uppehåll på några månader, pga datorproblem, registrerade jag ett konto. Mitt intryck är att det är betydligt mindre aktivitet här än för några månader sedan. Har jag rätt eller fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja lite mindre tycker jag mig märka. Har ofta forumet gåendes på datorn intill. Blir lätt ensamt när man knattrar musik halva dagarna.

Men det är inte ovanligt att forumet blir lite tyst såhär dags på året. Det är avslutning av säsongen, skola, jobb för en del, sommaren börjar, det fixas med hem, i garagen, och i trädgården, folk börjar gå ut och umgås utomhus .. ja du vet. Folks tankar är upptagna och man har mycket på gång på annat håll helt enkelt.

Sent på hösten däremot, när det är kalt o mörkt ute, kyligt, hårt i marken o lite snö kanske, mitt i säsongen, då brukar det va fart här.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Supergubben (oregistrerad)

Det är ju bara ett tiotal nya inlägg under ett dygn nu. Tidigare var det väl mer än hundra? Vad säger ledningen? Har jag fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Forumet har en bit över 200 inloggade medlemmar just nu, en fredag eftermiddag när det är väldigt fint väder ute - och dessutom har varit så i några veckor. Ta lite sol du med, du hade väl uteplats nu?

pga datorproblem
😄
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara ett tiotal nya inlägg under ett dygn nu. Tidigare var det väl mer än hundra? Vad säger ledningen?

Starta en ny tråd där du menar att digitalt låter skit och rullbandare är för 'riktiga män'. Då får du garanterat en dramatisk ökning av inlägg 😉 Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har väl alltid gått lite upp och ner med aktiviteten. Som sagt så har det inte varit några konfliktfyllda trådar på sistone - och då blir det av naturliga skäl färre inlägg per dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Starta en ny tråd där du menar att digitalt låter skit och rullbandare är för 'riktiga män'. Då får du garanterat en dramatisk ökning av inlägg 😉

Ja då vaknar Nilsson till liv igen och intstämmer. 😄

Ja då så. Det är ju bra om folk kommer överens.

Konsesus framför allt. Vi bor ju i Sverige :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Vi behöver fler nykomlingar som postar en massa trådar om vilken utrustning de saknar. Så att vi kan fråga vad de är ute efter med den konstiga frågan. Några kan ju posta ett inlägg eller två om att det redan finns en massa trådar om det nykomlingarna frågar om. Så kan nykomlingarna tala om för oss att de inte känner att de hittat den hjälp de behöver i de trådar som redan finns. Då kan ha överseende och försöka förklara för nykomlingarna hur vi tänker och börja hjälpa dem att hitta rätt i djungeln som vi är herrar i.

Eller så skapar man en tråd som denna så att folk kan posta inlägg som detta bara för att få fart på forat igen. 😛

Det är klart att det är jobbigt att läsa trådar som handlar om samma saker hela tiden. Men ibland kan det vara bra att samma sak faktiskt tas upp med jämna mellanrum. De som inte haft så bra koll när de hittade forumet, men nu har det, kan ju hjälpa de som är nyare i forumet med. Alternativet till att ha många trådar som handlar om ungefär samma saker är ju att inte ha många trådar alls.

Vist blir det konstigt när man svarar på inlägg som redan är OT i sig, men samtidigt så är det ju lite så vi faktiskt gör när vi träffar människor IRL. Det blir naturligtvis svårt att hitta de fakta man är ute efter i tråden om det är en massa OT inlägg där, men om inläggen har en trevlig ton så kanske det inte alltid är så viktigt att det är 100% AT inlägg som görs.

Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...