Jump to content
Annons

Recommended Posts

Lyssna på min singel The Dreams som är skriven och producerad utav mig!

Sångaren heter Carolin Flod, och förlaget Diva Music kan ni läsa mer om här: http://divamusic.se/

Låten började ta form under våren 2013 då Hannes tyckte det var dags att skapa en ny bra partylåt. Temat till The Dreams ploppade upp under en vandring i Roslagens vackra landskap. Hannes producerade klart musiken, men det saknades en stark röst. Han kom i kontakt med DivaMusic och började söka efter röster som kunde tänkas passa. Carolin Flod och Hannes Andersson inledde samarbetet under hösten 2013. När inspelningen till The Dreams var klar började även flera andra låtar och idéer växa fram. Samarbetet har fungerat jättebra och förhoppningsvis kommer vi att få höra mer av denna duo framöver.

HannesAnderssonCarolinFlod3-fotoEgen-225x300.jpg

Carolin Flod

Min mamma föreslog tidigt att jag skulle börja sjunga i kör, och det var där mitt intresse för sång och musik först startade. Passionen för att sjunga solo upptäckte jag i högstadiet när jag för första gången tog mod till mig och sjöng solo på en skolavslutning. Den kicken och glädjen som det är att sjunga för människor är obeskrivlig, och redan efter mitt första framträdande var jag säker på att musiken skulle fortsätta vara en stor del i mitt liv framöver. På gymnasiet valde jag ett program med musikinriktning samtidigt som jag fortsatte mitt sjungande i olika band, duos, musikprojekt och sångframträdanden. Jag började spela piano och lära mig kompa och även skriva en del egna låtar. Samtidigt har jag alltid fortsatt mitt körsjungande som jag tycker är minst lika roligt som solosjungandet. Mina influenser hämtar jag främst från soul, jazz, pop och RnB där bla. Alicia Keys och Joss stone alltid varit stora förebilder. Men jag lyssnar på all slags musik och är speciellt fascinerad av artister som inte följer strömmen utan går sin egen väg. För mig är det viktigt att hela tiden utveckla mitt musicerade genom olika samarbeten och genrer. Samarbetet med Hannes Andersson är en del av något nytt och det ska verkligen bli spännande att se vad det kan leda till i framtiden. Användarnamn på Diva: carolinflod Facebook

HannesAnderssonCarolinFlod9-fotoEgen-300x198.jpg

Hannes Andersson

Hannes, 20 år, som också går under namnet Hallonjuice, skriver poppig housemusik som har ett härlig sväng och ger en musikupplevelse utöver det vanliga. Hannes intresse för att göra egna låtar blossade upp ordentligt när DJ’n på en nattklubb spelade upp hans remix under en studentavslutning. Efter det så började Hannes att studera Musik och Ljuddesign på högskolenivå, samtidigt som hans låtar började ta form i sovrummet. Hela Hannes uppväxt har kretsat omkring musik. Och tack vare att hans spelar olika instrument så har han nu en bra grund inom musiken. Hannes Andersson går under artistnamnet Hallonjuice och han kör sitt eget race, med sin egen syn och smak på hur musiken skall låta. Sommaren 2013 började Hannes att skriva låttexter till sin musik. På några dagar hade han skrivit texter till 5 nya låtar, och en utav dessa blev just The Dreams. Han fick upp ögonen för konsten och lovade sig själv att satsa på det han älskar mest, dvs. musiken. Hannes har flera mål i framtiden, som att skriva musik till filmer och stora artister och naturligtvis vill han även vinna Melodifestivalen. Hannes tycker det är spännande att skriva låtar, och den bästa känslan enligt honom är när man spelar upp dem på gitarren eller i ett dj set för allmänheten, publikens respons ger en njutbarhet som är omöjlig att beskriva!

Användarnamn på Diva: hannesandersson Facebook Soundcloud

The Dreams

(text & musik: Hannes Andersson)

You don’t know who we are

You might think we’ll be far

We bring’s a smile on your face

Fuck all the haters and dance your own way

-

It shows in your eyes

It shows in your smile

It’s written all over you

you can’t really deny

-

You know we exist

when you hear all our screams

We are the dancer’s

and we made the dreams

-

You don’t know why we’re here

You might think we’ll bring fear but,

We bring’s a smile on your face

Fuck all the haters and dance your own way

-

We dance for laughter

We dance for tears

We dance for madness

And we dance for fear

We dance for hope

We dance for screams

We are the dancer’s

and we made the dreams

-

It shows in your eyes

It shows in your smile

It’s written all over you

you can’t really deny

-

You know we exist

when you hear all our screams

We are the dancer’s,

we made the dreams

-

You don’t know why we’re here

You might think we’ll bring fear but,

We bring’s a smile on your face

Fuck all the haters and dance your own way

-

We dance for laughter

We dance for tears

We dance for madness

And we dance for fear

We dance for hope

We dance for screams

We are the dancer’s

and we made the dreams

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...