Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

vet inte om detta är rätt tråd men jag hoppas det..

nu har jag iallafall snackat med några på musikbörsen och fått svar på mina frågor.

jag har börjat spela in lite av min musik nu precis, och jag har haft ett jväla problem med MIDI, men nu har jag kommit fram till att när man sitter och dottar in när,var,hur trummorna ska slå blir man ju idiot, så därför ska jag köpa ett midiinstrument, jag har inte så höga krav på det och har´blivit rekomenderad ett som heter MIDIMAN Keystation 49e, undrar om det är någon som har prövat det eller känner till det? det är helt ok till hemmastudion eller?😄

rökar dina kor?

-nej

då brinner det i lagårn.. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HA DET GÖTT. tacksam för alla svar!

EDIT: Tydliggjorde rubrik /admin

Edited by Olsberg
Annons
Posted (edited)

Javisst.

Jag har det själv och det gör vad det ska.

49 stycken ok synthtangenter. Vet du med dig att du vill ha en massa rattar och knappar så bör du dock köpa någonting annat eftersom det inte finns några sådana på 49e.

( Smygreklam: Om du bor i Göteborg ( vilket jag fick för mig av någon konstig anledning 😄 ) kan du få köpa mitt till studiopris eftersom jag ska byta upp mig till ett 88-tangenterskeyboard. )

Edited by Pluffo
Posted

haha!

det kunde jag ha gjort men jag bor nere i ystad så det går inte..ananrs kunde jag kollat på det..

rattar? va fan ska man med det till? har ju mixer i cubase..och virtuella ljud..

grejen är den att jag har inte så stora krav på det, ska som sagt bara lira in lite trummor och kanske några synthslingor men det borde ju gå utmärkt med keystation 49e...

hur mycket gav du för ditt?

Posted

995:-

Rattar kan du t ex ha för att skruva till ljuden på dina virtuella instrument utan att behöva pilla med musen.

Men visst. Keyboardet räcker absolut för dina behov.