Jump to content
Annons

Intressekoll: "så mycket bättre" Studio forum style


Recommended Posts

Jo hej!

Studiofestivalerna är ju ett fantastiskt roligt upplägg så satt jag å spånade på om det inte gick att spinna vidare på med ett "så mycket bättre" upplägg

Det här forumet sitter ju på en hel del kompetenta musiker och har en låtskatt utan dess like så de flesta här inne har väl ett och ett annat alster som de kan tänka sig att låta tolkas.

Förslag på upplägg:

Vi tolkar varandras alster i nån sorts cover-tävling och sedan röstar vi fram en vinnare, tänker mig att vinnaren av förgående "så mycket bättre festival" är den som får ett av sina alster tolkade i nästa festival och är även den som sätter upp reglerna för hur det ska fungera (typ låtlängd, röstregler, ifall bidragen är anonyma tills tävlingen är avslutat osv.)

Kan detta tänkas vara något?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul ide. Har hört ett antal schysta låtar här som jag gärna skulle göra en version av men är tveksam till att jag har tid och ork att dra igång med göra en sådan inspelning. Men kanske någon annan nappar.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

men hur är det med regel:

10. Låtar på forumet ska vara dina egna.

När du postar låtar på forumet (laddar upp eller länkar till), ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

??

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

men hur är det med regel:

10. Låtar på forumet ska vara dina egna.

När du postar låtar på forumet (laddar upp eller länkar till), ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

??

För mig blir det inte något problem. Allt jag gör låter som en parodi.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

tror reglerna gäller stimmade och utgivna låtar som nått skivbolag äger rättigheterna till. annars är det väl bara att man PMar den som gjort låten och fråga om det är ok, tror de flesta tycker det är kul om nån vill göra en cover på deras låtar.

ett kul tema.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Göttigt!

Men då kör vi! Har ju även jag en hel del att göra, men det lugnar nog ner sig till helgen så då ska jag försöka gräva fram nått alster och dra igång nån sorts testfestival! 🙂

edit* Det borde väl vara ok att göra covers om utgivarna är med på det? (det blir ju liksom utgivaren som startar festivalen) Men om inte så får vi väl släcka ner!

Redigerat av Dannesomfan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...