Jump to content
Annons

Hur bra är medkommande presets i Access Virus TI2?


Rasmusflstudio

Recommended Posts

Hej!

Jag har kollat endel på Access Virus TI2 Snow och även Desktop.

Det jag är lite fundersam över är hur bra de gratis presets som följer med verkligen är.

Jag är ute efter sånt i house/bigroom/hardstyle genrena, speciellt stora synth lead ljud. (typ som många av de synth-ljuden i nexus förinstallerade "Dance Leads" paket)

Någon som har en Virus eller som vet?

Tacksam för svar! 🙂

Redigerat av Rasmusflstudio
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons

Otroligt dåligt med svar här :/ Jag har själv kört virusen sen 2012 och älskar den. Det tog mig ca 6 månader att komma in i den, men sen dess har jag älskat den.

Dom presets som följer med är väldigt bra och användbara. Det är också väldigt enkelt att skruva egna ljud i den.

Mvh,

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har kollat endel på Access Virus TI2 Snow och även Desktop.

Det jag är lite fundersam över är hur bra de gratis presets som följer med verkligen är.

Jag är ute efter sånt i house/bigroom/hardstyle genrena, speciellt stora synth lead ljud. (typ som många av de synth-ljuden i nexus förinstallerade "Dance Leads" paket)

Någon som har en Virus eller som vet?

Tacksam för svar! 🙂

Virus TI är THE SYNTH för att göra feta supersaws, monoleads som du hör i bigroom osv. Finns ingen bättre synth för detta, enligt mig, och många andra topp producenter. Dock så är det inte jätte mycket bigroom presets som kommer in the box, men det går lätt att skruva till. Sök på youtube på t.ex. R3HAB lead tutorial, KSHMR lead eller vad du nu vill ha för typ av lead och gör exakt likadant fast i Virusen och du är hemma på nolltid.

Har även en virus ti2 desktop i perfekt skick om du är intresserad, skickade dig ett pm om detta.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snow är otroligt tröttsam att ratta ljud med, Desktop eller KB är mkt bättre. Själv har jag lessnat på Virus serien och gått över till annat som jag tycker låter bättre. Access är bra men ofta känns de ganska nära vanliga mjukvarusyntar (men fortfarande bättre utan tvekan)...

Medföljande presets är sådär, väldigt mkt effektljud och annat utflippat som är svårt att få in i sin musik.

Redigerat av Kjubeis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...