Jump to content
Annons

Vilken Mac ska jag köpa? (2014)


Martin1979

Recommended Posts

Hej. Jag har letat runt lite på forumet och detta verkar vara rätt tråd för min frågeställning.

Skatteåterbäringen är precis runt hörnet och jag tänkte investera i en Macbook pro. Jag har tänkt att ha den enbart till musikproduktion och inte ha en massa onödigt skräp på den. Så min fråga är vilken kapacitet bör den ha? Jag har sett att det finns Macbook pro i många olika prisklasser.

Nu vet jag inte om det gör någon skillnad på vilken typ av musik man ska rikta in sig på (Jag är nybörjare och kan väldigt lite om sånt här) men det är i alla fall åt psy-trance och psy-chill hållet. Psykedelisk elektronisk musik 🙂 Sen har jag en följdfråga med: Cubase eller Logic? Vad fungerar bäst till Macbook pro och denna typ av musik jag vill rikta in mig på?

Tack på förhand 🙂 Mvh Martin

Redigerat av Linus
Delar upp inlägg till 2014 års tråd om Mac-inköp.
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Du ska alltså köra mycket softwaresyntar, då köper du den med snabbaste processorn. Logic klart som korvspad.

Tack så mycket. Snabbast processor och Logic. Noterat 🙂

och som vanligt lägger jag till: 16gb minne eller mer....

vad har du för budget?

Som det ser ut nu runt 12.000 har jag att lägga på detta. Men kostar det mer så väntar jag hellre och sparar tills jag har råd. Jag vill inte ha några halvdana grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket. Snabbast processor och Logic. Noterat 🙂

Som det ser ut nu runt 12.000 har jag att lägga på detta. Men kostar det mer så väntar jag hellre och sparar tills jag har råd. Jag vill inte ha några halvdana grejer.