Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har en Macbook Pro. Men kör Cubase 5 på en Windowsdator, och har tankar på att gå över. Min fråga är vad ni själv tycker om de inbyggda plugins i Logic Pro X vs Cubase? Det som jag märkte i Cubase, var att de inbyggda plugins inte var så bra. En kompis sa att Logic har de bästa plugins från början.

Vad tycker ni själv om de inbyggda plugins i Logic?

Annons
Posted

Jobbar både i logic och cubase, och tycker att logic's pluggar är mer lättarbetade. Sen är det nog ingen större skillnad på kvalitet.

Posted

Håller med Dewho här.

Gillar framförallt kompressor, eq och impulsreverbet Space Designer. Smidiga att jobba med.

Kompressorn erbjuder flera olika algoritmer som ger olika användbara resultat. Space Designer kommer med en rejäl samling impulser som fungerar i mix (även om de flesta är lite för diskanta för min smak, men det går att justera i pluggen).

Föredrar även bas- och gitarrförstärkaremulatorerna i Logic jämfört med Cubase. Och mjukvaruinstrumenten.